Нотатки закупівельника: переговорна процедура закупівлі з урахуванням змін до Закону від 26.06.2021

Ганна Довгая
1690
30 Липня 2021
Нотатки закупівельника: переговорна процедура закупівлі з урахуванням змін до Закону від 26.06.2021
1690
30 Липня 2021

У цій статті занотуємо твердження, які обов’язково стануть у пригоді кожному замовнику при проведенні переговорної процедури закупівлі. 

  1. З 26.06.2021 почали діяти зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), зокрема щодо оприлюднення повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Як замовнику з технічної сторони виконати нову вимогу, читайте в статті «Як та які документи завантажити на підтвердження застосування переговорної процедури закупівлі».
  2. Відсутність експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (документальне підтвердження), зумовлює виявлення порушення Держаудитслужбою. Коментар щодо цього та номер закупівлі знайдете в статті «„Перша ластівка“, або як Держаудитслужба встановлює порушення за новою редакцією Закону».
  3. Для переговорної процедури закупівлі є чіткі строки для укладення договору про закупівлю, а саме: не раніше ніж через 10 днів (5 днів у разі передбачених Законом випадків) та не пізніше 35 днів (20 днів у разі передбачених Законом випадків) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Тому у разі, якщо між замовником та учасником переговорної процедури закупівлі не було укладено договору про закупівлю у встановлений Законом строк, вам знадобиться приклад протоколу про відміну переговорної процедури закупівлі, який доступний для завантаження в статті «Переговорна процедура закупівлі: невчасно укладено договір про закупівлю».
  4. У разі якщо двічі буде відмінено процедуру відкритих торгів з причини відсутності достатньої кількості тендерних пропозицій, втретє замовник зможе скористатися переговорною процедурою закупівлі та купити еквівалент товару, але при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Чому? Відповідь у статті «Якщо двічі закупівля не відбулася, чи можна придбати еквівалент?».

Намотаємо на вус: не рекомендуємо без вагомої потреби змінювати умови договору про закупівлю у переговорній процедурі закупівлі чи при укладанні договору без застосування спрощеної закупівлі, навіть щодо тих його умов, що можуть бути змінені. Адже підстава для застосування неконкурентного порядку закупівлі є наслідковою і дозволяє реалізувати умови конкурентних закупівель, що не відбулися, у скороченому алгоритмі дій неконкурентної закупівлі. Будь-які зміни, крім зміни ціни, кількості та строків, що є природними змінами в результаті спливу часу, можуть свідчити про штучно створені обмеження у закупівлях, що не відбулися. Практику з цього питання читайте в статті «Чи є проєкт договору про закупівлю вимогами до учасника в переговорній процедурі закупівлі?».

Додатково: Приклад протоколу про відміну переговорної процедури за рішенням Органу оскарження

Замовникам

Публікації, які стосуються сфери публічних (державних) закупівель від «А» до «Я» згруповані відповідно до специфіки