Приклади протоколів про відміну публічної закупівлі в разі пропущення строків

Олег Підгірський
8187
5 Травня 2022
Приклади протоколів про відміну публічної закупівлі в разі пропущення строків
8187
5 Травня 2022

Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) встановлено конкретні строки для розгляду пропозицій / тендерних пропозицій учасників чи строки для укладення договору про закупівлю під час проведення публічної закупівлі. Тож, далі трішки теорії, після якої обов’язково завантажте приклади корисних протоколів у разі пропущення строків в публічних закупівлях.

В умовах воєнного стану, введеного із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, який продовжено з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб за Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-IX, що також продовжено з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 строком на 30 діб Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 18.04.2022 № 259/2022, затвердженим Законом України від 21.04.2022 № 2212-IX, що в свою чергу є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для замовника, що підтверджені листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1.

Зазначене спричиняє складнощі в частині дотримання строків, що визначені Законом (див. Таблицю).

Таблиця

Вид закупівлі

Етап публічної закупівлі та строк

Норма Закону

Спрощена закупівля

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції, поданої під час участі в спрощеній закупівлі, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня завершення електронного аукціону чи визначення наступної найбільш економічно вигідної пропозиції.

частина 11 статті 14 Закону

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

частина 15 статті 14 Закону

Відкриті торги (у т. ч. з публікацією англійською мовою)

Строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.

Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.

Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини 3 статті 10 Закону (євроторги), замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.

частини 10 і 12 статті 29 Закону

Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.

У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.

частина 6 статті 33 Закону

Переговорна процедура закупівлі

Строк для підписання договору про закупівлю за результатом переговорної процедури 35 днів та скороченої переговорної процедури 20 днів, перебіг якого обчислюється з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

стаття 40 Закону

Виникає запитання, що робити замовнику в разі недотримання згаданих вище строків? Відповідаємо згідно з прямими нормами Закону.

По-перше, відповідно до пункту 2 частини 17 статті 14 Закону замовник відміняє спрощену закупівлю в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.

По-друге, згідно з пунктом 2 частини 1 статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.

По-третє, пунктом 5 частини 8 статті 40 Закону прямо передбачено, що переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів — у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та / або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Керуючись вищезазначеними нормами, у разі пропуску описаних вище строків замовник може прийняти рішення про відміну публічної закупівлі. Для цього користуйтесь вже розробленими прикладами протоколів про відміну закупівлі, що розміщені на порталі RADNUK.COM.UA, зокрема:

Ще більше корисної інформації про закупівлі в період війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA:

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО