Правові підстави застосування пролонгації договорів замовниками

Редакція
740
21 Січня 2021
Правові підстави застосування пролонгації договорів замовниками
740
21 Січня 2021

У загальному сенсі пролонгація договору означає автоматичне поновлення і продовження строку дії договору на тих самих умовах і на такий самий строк, який попередньо був визначений сторонами. Тобто логічно припустити, що така пролонгація стосується не тільки строку дії договору, а також предмета закупівлі (обсягу / кількості / номенклатури), вартості договору тощо.

Щодо закупівель у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тут беззаперечно зрозуміло, що правових підстав застосування пролонгації договорів про закупівлю немає з огляду на статтю 3 Бюджетного кодексу України, за яким бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того самого року. Крім того, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що вичерпно передбачені частиною 5 статті 41 Закону.

Договір про закупівлю, укладений за результатами процедури закупівлі та спрощеної закупівлі, не може бути автоматично пролонгований на наступний рік.

У той же час на договори, що укладають без застосування положень Закону, вимоги частини 5 статті 41 Закону не поширюються. У разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг без використання електронної системи, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена статтею 3 Закону, та дотримання замовником принципів здійснення публічних закупівель останній може розглянути питання застосування умови автоматичної пролонгації договору на наступний рік, хоча тоді замовник ризикує суттєво перебільшити річну порогову суму закупівлі.

Невідслідковування витрачених коштів, що сягнули понад 50 тис. грн, може призвести до:

  1. придбання товарів, робіт і послуг до, без проведення процедур закупівель, спрощених закупівель відповідно до вимог Закону (штраф у розмірі 25 500–51 000 грн згідно зі статтею 16414 КУпАП на службових (посадових), уповноважених осіб замовника);
  2. укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до, без проведення процедур закупівель, спрощених закупівель відповідно до вимог Закону (штраф у розмірі 34 000–170 000 згідно зі статтею 16414 КУпАП на керівника підприємства).

До тематики статті на порталі RADNUK.COM.UA читайте публікації:

Договір про закупівлю

Публікації про роль договору у закупівлях, зокрема, про особливості укладення, виконання, зміни, розірвання договору та ін.

    Приєднуйся до авторів
    load
    Реєстрація
    Вітаємо!
    Реєстрація пройшла успішно
    В особистий кабінет
    load
    Відновлення паролю
    Вітаємо!
    Реєстрація пройшла успішно
    Вітаємо!
    Тепер ви підписані на інформаційну розсилку Радника у сфері публічних закупівель