Найважливіше на закупівельному фронті (до 14.07.2022)

Марія Степічева
956
15 Липня 2022
Найважливіше на закупівельному фронті (до 14.07.2022)
956
15 Липня 2022

Зміни в закупівельному світі відбуваються зі швидкістю світла, а ми слідкуємо за ними! На цьому тижні група компаній «Радник» аналізувала законодавчі зміни і підготувала для вас багато чого цікавого, корисного та найважливішого за цей тиждень:

  1. Зміни до Постанови № 169 наразі є закупівельним «хітом», і щоб розібратися в усіх нюансах, що стосуються виключень для укладення прямого договору за закупівлями від 50 тис. грн з 29.06.2022, ми підготували аж дві статті, що розставлять крапки над «і», а саме «Частина 1. Прямий договір за закупівлями від 50 тис. грн з 29.06.2022: винятки, що дублюють положення Закону про закупівлі!» та «Частина 2. Прямий договір за закупівлями від 50 тис. грн з 29.06.2022: унікальні підстави, передбачені лише Постановою № 169!».
  2. Якщо не відбулася спрощена закупівля через відсутність учасників (згідно зі змінами до Постанови № 169), то чи маєте ви право під час укладання прямого договору, не змінюючи кількості товару, збільшити суму договору? Ми вважаємо, що прямої заборони збільшувати суму під час укладання прямого договору після відміни спрощеної закупівлі через відсутність учасників Постанова № 169 не містить. Проте ми не радимо зловживати такими обставинами, оскільки такі дії можуть бути визнані органами фінансового контролю як порушення, про що більш детально ми писали в статті «Чи можна збільшити вартість у прямому договорі, якщо не відбулася спрощена?».
  3. У період правового режиму воєнного стану законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 та Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, виокремлено чотири можливості здійснення закупівель із використанням електронного каталогу. Щоб не плутатись у них, пропонуємо розглянути, які це закупівлі з використанням електронного каталогу, а також схожість та відмінності між ними у статті «Різниця використання електронного каталогу за Законом про закупівлі та Постановою № 169».
  4. Звертаємо особливу увагу, що з 14.07.2022 діє нова підстава для визнання договору про закупівлю нікчемним. У зв’язку з цим наголошуємо на важливості відповідності назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Цю тезу закріплює рішення суду, яке ми описали в статті «Порушено порядок визначення предмета закупівлі: огляд судового рішення».

Окремо звертаємо увагу на новину на порталі RADNUK.COM.UA  з приводу локалізації виробництва в закупівлях та радимо ознайомитись з  інтерв’ю з представником ДП «Прозорро» щодо внесення змін до Закону про закупівлі в частині застосування локалізації виробництва.

Нагадуємо, що на порталі є розділ «Зразки документів», який ми постійно оновлюємо актуальними зразками, а в частині проведення спрощеної закупівлі за Постановою № 169 виокремимо такі приклади:

Працюємо задля перемоги! Слава Україні! Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан»

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану