Витяг з ЄДР = витяг з ресурсу Опендатабот?

Олег Підгірський
3457
10 Листопада 2022
Витяг з ЄДР = витяг з ресурсу Опендатабот?
3457
10 Листопада 2022

Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Такі ж положення визначені частиною 5 статті 17 і пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону № 922 та пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.

У статті «Не функціонують єдині державні реєстри: причини та можливості» ми розглянули питання, як бути у разі відсутності доступу до таких реєстрів. І, для прикладу, одним із способів отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань є отримання витягу в паперовій формі.

Водночас через ресурс Опендатабот в онлайн-режимі можливо сформувати витяг, який у свою чергу містить усю необхідну інформацію, що повинен містити витяг з ЄДР відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV.

Проте, чи буде вважатися витяг, сформований в Опендатабот, виконанням вимоги замовника щодо надання витягу з ЄДР?

Звернемось до практики органу оскарження, щоб зрозуміти, як до цього ставиться Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Рішення Колегії від 29.09.2022 № 6024-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-08-22-009769-a

Обставина розгляду скарги:

Тендерною документацією встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції витягу з ЄДР із зазначенням дати формування витягу не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі. У цій умові також наголошено про обов’язкове надання саме витягу.

Дата оголошення закупівлі 22.08.2022.

Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надав:

  • Витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, сформований в Опендатабот 05.09.2022, без жодних підписів;
  • Виписку з ЄДР, сформовану та підписану нотаріусом 10.06.2021, тобто раніше дати оголошення торгів.

Замовник відхилив тендерну пропозицію цього учасника.

Позиція скаржника:

Не погоджуючись із рішенням про відхилення своєї тендерної пропозиції, цей учасник подав скаргу, у якій просив Колегію зобов’язати замовника скасувати таке рішення про відхилення.

Скаржник зазначає, що він у тендерній пропозиції надав витяг з Єдиного державного реєстру, сформований сайтом Опендатабот станом на 05.09.2022, та при усуненні недоліків надав витяг з Єдиного державного реєстру станом на 07.02.2022.

Позиція замовника:

Замовник наголосив, що на виконання згаданої вимоги тендерної документації скаржником надано витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з Опендатабот, компанії, що надає доступ до державних даних з основних публічних реєстрів для громадян та бізнесу, що, в свою чергу, не є «Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань», а є документом, походження якого неможливо встановити, та який не відповідає встановленій вимозі замовника.

Також замовник зупинився на змісті листа від 24.05.2022 № 38570/44897-26-22/19.1.3, яким Міністерство юстиції України надало роз’яснення щодо можливості отримання витягу з Єдиного державного реєстру на час воєнного стану. Відомості з ЄДР надаються державними реєстраторами, посадовими особами та адміністраторами центрів надання адміністративних послуг суб’єктів державної реєстрації, нотаріусами.

Тобто скаржник мав можливість отримати зазначений документ без проблем, і перешкод цьому не було, що і підтверджується поданням аналогічного документа іншими учасниками процедури закупівлі.

Позиція Колегії

Колегія встановила факт подання скаржником витягу станом на 05.09.2022 та виписки станом на 10.06.2021. Також, посилаючись на норми Закону № 755 та Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 № 118, а також на Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та інформаційними системами Державної служби статистики України, затвердженим наказом Міністерства юстиції України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 28.09.2015 № 1834/5/1212, дійшла висновку, що ЄДР містить ту саму інформацію, що й ЄДРПОУ, постійний автоматичний обмін інформацією між двома реєстрами нормативно забезпечується Порядком інформаційної взаємодії, і тому тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена.

Рішення Колегії від 25.10.2022 № 6437-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-08-29-001089-a

Обставина розгляду скарги:

Тендерною документацією встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції витягу з ЄДР із зазначенням дати формування витягу не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі.

Дата оголошення закупівлі 29.08.2022.

Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надав:

  • Витяг з ЄДРПОУ, сформований в Опендатабот 07.09.2022, без жодних підписів;
  • Витяг з ЄДР, сформований 17.06.2020, тобто раніше дати оголошення торгів.

Замовник відхилив тендерну пропозицію цього учасника.

Позиція скаржника:

Не погоджуючись із рішенням про відхилення своєї тендерної пропозиції, цей учасник подав скаргу, у якій просив Колегію зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення.

Скаржник вважає рішення про дискваліфікацію безпідставним та незаконним, оскільки вимога щодо надання витягу з Єдиного державного реєстру із зазначенням дати формування витягу не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі виконано шляхом надання витягу від Опендатабот, а надання у складі пропозицій відомостей з ЄДР як окремого документа тендерною документацією не передбачено, а отже, відхилення є безпідставним та незаконним.

Окремо скаржник звертає увагу, що додатково на Prozorro на кожного учасника з ЄДР формується звіт з ЄДР для актуалізації та перевірки даних, а отже, замовник знову ж таки має всю необхідну інформацію стосовно учасника, і підстав для відхилення немає.

Позиція Колегії

Колегія встановила факт подання скаржником витягу з ЄДРПОУ станом на 07.09.2022 та витягу з ЄДР станом на 17.06.2020. Водночас наголосила, що у складі тендерної пропозиції скаржника відсутній Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань із зазначенням дати формування витягу саме не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі.

Тим самим Колегія дійшла висновку, що тендерна пропозиція скаржника правомірно відхилена, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги.

Коментар

Беручи до уваги такі рішення колегій, вбачаються різні позиції щодо ідентичних питань. Крім того, як в одному, так і в іншому рішенні Колегія жодним чином не чіпала факту формування скаржниками витягів саме за допомогою застосунку Опендатабот, а також того, що такі витяги не є відкритими даними в розумінні Закону № 2939. У свою чергу в обох випадках Колегії прирівняли такі витяги до витягів ЄДРПОУ.

Враховуючи викладене, вбачаються такі рекомендації:

  1. При формуванні умов тендерної документації замовнику слід чітко визначати, який документ потрібен для підтвердження тієї чи іншої інформації, а також яка його форма допустима.
  2. Учасникам при поданні тендерної пропозиції слід ретельно вивчити умови закупівлі і доцільно надати саме той документ за формулюванням вимоги, що встановлено умовами тендерної документації.

Спеціально для учасника розроблено взірець довідки про погодження з усіма умовами/вимогами тендерної документації для участі в процедурі закупівлі (універсальна), який вже розміщено на порталі RADNUK.COM.UA.

Читайте також публікації:

Учасникам

Матеріали для початківців та професіоналів, які беруть участь у публічних (державних) закупівлях

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО