Розрахунок як невід’ємний критерій АНЦ

Редакція
367
24 Червня 2021
Розрахунок як невід’ємний критерій АНЦ
367
24 Червня 2021

Аномально низька ціна тендерної пропозиції — це ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є:

  • меншою на 40 % або більше від середньоарифметичного значення ціни / приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону;
  • меншою на 30 % або більше від наступної ціни / приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.

У статті «Важливе правило щодо аномально низької ціни» за даними рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) № 17214-р/пк-пз від 14.09.2020 (оголошення № UA-2020-06-23-005951-aта рішення Колегії № 17318-р/пк-пз від 15.09.2020 (оголошення UA-2020-06-05-001983-b) ми виокремили для себе, що в разі, якщо тендерна документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни тендерної пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни, то це не привід вважати обґрунтування учасника неналежним та відхиляти таку тендерну пропозицію. Утім стосовно цього є цікава думка суду, котру опубліковано на порталі RADNUK.COM.UA в статті «Позиція суду щодо (не)належного обґрунтування АНЦ тендерної пропозиції учасника», а саме:

«…обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції є обов’язком учасника процедури. Однак Закон не встановлює чітко визначених критеріїв обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції, наводячи лише деякі можливі, а також не покладає на замовника обов’язок визначати такі критерії у тендерній документації.

З аналізу матеріалів справи та пояснень третьої особи, поданих позивачу, колегія суддів погоджується з позицією позивача щодо неналежного обґрунтування аномально низької ціни пропозиції, оскільки пояснення ФОП ОСОБА_1 фактично містять загальні фрази щодо наявності у неї команди спеціалістів (без розрахунку рівня оплати праці), виходу на новий ринок (взагалі є абстрактним твердженням) та застосування технологічного процесу надання послуг розробки проєкту за рахунок попередньо набутого досвіду на аналогічних проєктах (відсутні будь-які докази таких доводів та розрахунки проведених аналогічних робіт (послуг)), без розрахунків заявленої ціни (вартості) тендерної пропозиції.

Натомість згідно з положеннями чинного законодавства ціна є істотною умовою договірних правовідносин, а зміна ціни має бути обґрунтована документально — підкріплена розрахунками».

Хоча Закон України «Про публічні закупівлі» не покладає на замовника обов’язку визначати критерії обґрунтування учасником аномальної низької ціни, однак, керуючись частиною 3 статті 22 цього Закону, замовник може додатково включити до тендерної документації вимогу стосовно надання відповідних розрахунків у разі визнання тендерної пропозиції учасника аномально низькою.

У разі виникнення підозр щодо АНЦ та задля власного спокою перевіряйте пропозицію учасника за допомогою порталу RADNUK.COM.UA та Інструменту «Аномально низька ціна».

Щодо теми на порталі  RADNUK.COM.UA читайте такі статті:

Аномально низька ціна

Відповідно до Закону України Про Публічні закупівлі аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна)- ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота)