Важливе правило щодо аномально низької ціни

Редакція
278
7 Жовтня 2020
Важливе правило щодо аномально низької ціни
278
7 Жовтня 2020

На прикладі рішень Органу оскарження, що були вдалими для Скаржників-Учасників, виокремимо для себе важливе правило.

Згадаємо, що, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону, аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі — аномально низька ціна) — ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни / приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни / приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.

Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).

Відповідно до ч. 5 ст. 30 Закону електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни / приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника.

Відповідно до ч. 14 ст. 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.

За даними Рішення № 17214-р/пк-пз від 14.09.2020 (оголошення UA-2020-06-23-005951-a) та Рішення № 17318-р/пк-пз від 15.09.2020 (оголошення UA-2020-06-05-001983-b) відповідний Учасник якісно обґрунтував подання пропозиції з аномально низькою ціною, однак Замовник все одно відхилив таку пропозицію. Але АМКУ в обох вказаних випадках став на бік Учасника.

У цих випадках вирішальним було те, що тендерна документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни.

А враховуючи, що законодавством не встановлено окремих вимог до форми, способу чи документів, якими має обґрунтовуватися аномально низька ціна, відхиляти такі пропозиції необхідно вкрай обережно. Пам’ятайте, на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «ПРАКТИКА ЗАКУПІВЕЛЬ», «Аномально низька ціна» знайдете всю важливу інформацію про аномально низьку ціну, зокрема від Уповноважених органів сфери закупівель.

У разі виникнення підозр щодо АНЦ та задля власного спокою перевіряйте пропозицію учасника за допомогою порталу RADNUK.COM.UA та спеціально розробленого інструменту «Аномально низька ціна».

Аномально низька ціна

Відповідно до Закону України Про Публічні закупівлі аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна)- ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота)

Приєднуйся до авторів
load
Реєстрація
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
В особистий кабінет
load
Відновлення паролю
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
Вітаємо!
Тепер ви підписані на інформаційну розсилку Радника у сфері публічних закупівель