Веб-портал Уповноваженого органу: нове керівництво — нові зміни

Ганна Удачіна
896
12 Серпня 2015
Веб-портал Уповноваженого органу: нове керівництво — нові зміни
896
12 Серпня 2015

Нещодавно на посаду виконувача обов’язків директора ДП «Зовнішторгвидав України», яке обслуговує веб-портал Уповноваженого органу tender.me.gov.ua, було призначено Олександра Находа. На початку своєї роботи на цій посаді новий очільник гучно заявив про спробу покращити роботу названого веб-порталу та системи держзакупівель. Зволікати із процесом покращення Олександр Наход не став і почав проводити реформи в роботі веб-порталу Уповноваженого органу, не очікуючи нового Закону України «Про здійснення державних закупівель».

Та виявилося, що не всі зміни спрощують роботу членів комітетів з конкурсних торгів. Наприклад, доволі незручним нововведенням є необхідність заповнювати протоколи розкриття безпосередньо в системі веб-порталу, а не додавати окремим супровідним документом, як це було раніше [детальніше про нюанси заповнення протоколу розкриття читайте в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 7 (46) за липень 2015 року на сторінках 28–31].

Які полегшення при роботі на веб-порталі було запроваджено? Але є й позитивні зміни в роботі щодо подання для оприлюднення інформації про закупівлю. Напевно, однією з найвагоміших є подовження часу прийому документів на веб-порталі з питань державних закупівель.

Раніше документи приймали від 08:30 до 14:00. Тепер замовники мають можливість подавати на оприлюднення всі документи, що стосуються закупівель, від 08:30 до 16:00 кожного дня, окрім вихідних і святкових днів, згідно з графіком прийому інформації для оприлюднення на веб-порталі (рис. 1). Це дає змогу замовникам ретельніше опрацьовувати документи та мінімізувати кількість технічних помилок під час заповнення документів у системі веб-порталу. Нижче ми наводимо приклад графіка прийому інформації для оприлюднення на веб-порталі (рис. 1).

Рис. 1

Позитивні зміни для користувачів Веб-сервісу

Користуватися безкоштовним Веб-сервісом стало легше. Нагадуємо, що Веб-сервіс є повністю автоматизованою системою, подані замовником документи на оприлюднення опрацьовують не співробітники ДП «Зовнішторгвидав України», а безпосередньо комп’ютерні програми. Зважаючи на це, порядок подачі документів через Веб-сервіс має низку особливостей, що визначені в додатку 1 до Тимчасового порядку роботи з веб-порталом Уповноваженого органу, затвердженого наказом ДП «Зовнішторгвидав України» № 72 від 23.07.2014 року.

Окрім того, раніше замовники були змушені заповнювати всю необхідну інформацію на веб-порталі вручну, тобто не могли користуватися функцією «copy&past». Тому під час використання безоплатного доступу до веб-порталу в замовників виникали певні складнощі, у результаті чого система не приймала подані документи і видавала помилку [детальніше про типові помилки при роботі з безкоштовним Веб-сервісом читайте в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 12 (39) за грудень 2014 року на сторінках 15–20].

Розглянемо основні зміни в роботі Веб-сервісу:

На сьогодні вже внесено значні зміни в систему. Поля, які під час неуважного заповнення замовниками найчастіше ставали причиною відмови в оприлюдненні поданого документа, тепер обираються завдяки запропонованому системою переліку, який ми наводимо нижче (рис. 2):

Рис. 2

Ще одним покращенням роботи з Веб-сервісом є така зміна: при заповненні поля «Класифікатор» замовник може не хвилюватися про зазначення зайвого символу або розділового знака, який міг стати відмовою в оприлюдненні поданого документа. Приклад ми наводимо нижче (рис. 3):

Рис. 3

Зверніть увагу! Класифікатор визначається лише згідно з Порядком визначення предмета закупівлі. Так, для закупівлі товарів і послуг замовником предмет закупівлі визначається згідно з ДК 016:2010; під час здійснення закупівлі будівель виробничого та невиробничого призначення та інженерних споруд різного функціонального призначення застосовується ДК 018:2000; під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за об’єктами будівництва на основі Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013; для закупівлі послуг з виконання науково-технічних робіт предмет закупівлі визначається на основі державного класифікатора видів науково-технічної діяльності ДК 015:97; визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» за об’єктами будівництва та з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013; визначення предмета закупівлі послуг з професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації для безробітних громадян, які надаються за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, здійснюється за окремими професіями (спеціальностями, напрямами або галузями знань), які визначаються відповідно до класифікатора професій ДК 003:2010.

Зазнав змін і порядок заповнення поля «ТРП». Тепер у полі «ТРП» замовникові необхідно визначити, що закуповується (товар, робота чи послуга), шляхом обрання варіантів із запропонованого переліку. Приклад наводимо нижче (рис. 4):

Рис. 4

Зверніть увагу! Предмет закупівлі товарів, робіт і послуг визначається замовником згідно з пунктами 20, 23 і 27 частини першої статті 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель». Також детальніше про правильність визначення відмінності роботи від послуги ви можете прочитати в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (45) за червень 2015 року на стор. 18–19.

Також наразі системою передбачено вибір коду валюти відповідно до міжнародних стандартів (рис. 5), що також убезпечує замовника від введення неправильних даних. Нижче наводимо приклад:

Рис. 5

Зверніть увагу! Класифікація національних валют зазначена в міжнародному стандарті ДСТУ ISO 3166 держав світу, де UAH — Українська гривня, USD — долар США, RUB — Російський рубль, EUR — Євро, GBP — Англійський фунт стерлінгів.

Нововведенням є можливість користувачами Веб-сервісу обирати код предмета закупівлі з наданого системою переліку (рис. 6), а поле «Предмет з класифікатора» заповнюється автоматично відповідно до обраного замовником коду класифікатора. Приклад наводимо нижче:

Рис. 6

Зверніть увагу! При визначенні предмета закупівлі замовник керується Порядком визначення предмета закупівлі, де визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 20 і 27 частини першої статті 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» та на основі державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, за показником п’ятого знака (класифікаційне угруповання «категорія») із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків зазначеного класифікатора, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Також форми документів у сфері державних закупівель, які затверджені наказом Мінекономрозвитку від 15 вересня 2014 № 1106, передбачають необхідність визначення найменування предмета закупівлі із зазначенням у разі наявності показника десятого знака відповідного державного класифікатора. Тож замовникові необхідно додатково вказувати показник десятого знака відповідного державного класифікатора виключно в разі його відповідності закуповуваному товарові чи послузі. Детальніше про правильність визначення предмета закупівлі ви можете прочитати в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 3 (42) за березень 2015 року на стор. 26–29.

Ще одним із суттєвих покращень є надання можливості користувачам безоплатного Веб-сервісу під час подання інформації про закупівлю на оприлюднення копіювати текст та вставляти в поле оголошення за допомогою функції «copy&past».

Підсумовуючи все вищезазначене, можна впевнено стверджувати, що активне впровадження суттєвих змін та реформування веб-порталу Уповноваженого органу новим керівником ДП «Зовнішторгвидав України» відчув кожен з користувачів. Сподіваємось, що в найближчому майбутньому різниця між роботою безоплатного Вебсервісу та платного «Кабінету замовника» зійде нанівець.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)