Найголовніше за тиждень (до 09.02.2024)

Лілія Груздо
817
10 Лютого 2024
Найголовніше за тиждень (до 09.02.2024)
817
10 Лютого 2024

Закупівельна діяльність повністю підпорядковується вимогам, які встановлені законодавством. Фахівці порталу RADNUK.COM.UA не упускають жодних змін, аналізують їх та пропонують дієві рішення та способи розв’язання найважливіших питань. Чергові зміни до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою КМУ № 1275, початок роботи Державного реєстру санкцій, як відмінити запит пропозиції постачальників — про це й не тільки читайте цього тижня в огляді корисних статей:

  • В Урядовому кур’єрі № 27 (7687) від 07.02.2024 офіційно опубліковано постанову КМУ від 01.02.2024 № 122 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275». Таким чином, 07.02.2024 набули чинності п’яті зміни до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану. Відтепер у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та / або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Детальний огляд змін у форматі порівняльної таблиці наводимо у статті «Порівняльна таблиця п’ятих змін до Особливостей здійснення оборонних закупівель».
  • 29.01.2024 Указом Президента України введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України, яким затверджено положення про Державний реєстр санкцій. Так, реєстр — це інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення та надання інформації про всіх суб’єктів, щодо яких застосовано санкції. Об’єктом Реєстру є інформація про осіб, щодо яких застосовані санкції, які ідентифікуються за допомогою реєстрових номерів. Детальний огляд Державного реєстру санкцій навели у статті «Державний реєстр санкцій: уповноважені особи можуть користуватись безкоштовно!».
  • Після закінчення строку для подання пропозицій постачальників, визначеного замовником у запиті пропозицій постачальників, розкрилася вся інформація, зазначена в пропозиції. Визначено переможця відбору, і система перейшла до можливості підписання договору. Якщо на цьому етапі у замовника зовсім відпала потреба в закупівлі товару, він може відмінити закупівлю, оскільки за результатами проведеного відбору постачальника через електронний каталог між замовником та переможцем відбору не підписано договору про закупівлю. У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою або протокольному рішенні замовник обов’язково зазначає причину відміни закупівлі. Детально способи відміни запиту пропозицій постачальників описали у статті «Як правильно відмінити запит пропозицій постачальників».
  • Статтею 8 Закону визначено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Позиція Державної аудиторської служби України полягає в тому, що фактичним підтвердженням закінчення дії договору про закупівлю є опублікування звіту, а отже, якщо його не опубліковано — проведення моніторингу вважається здійсненим в межах строків, визначених законом. У цьому контексті варто згадати про законодавчо визначену мету проведення моніторингу, визначену пунктом 14 частини 1 статті 1 Закону, — запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Тож логічним є запитання, чи буде дотримано мету моніторингу, якщо його проведено після закінчення строку дії договору про закупівлю, звіт про виконання якого не опубліковано, та яким чином можливе запобігання порушенням у такому випадку. Детальніше стосовно цього питання читайте у статті «Договір виконано: чи може ще ДАСУ провести моніторинг закупівлі?».

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема приклад розділу в договорі по ЗПП щодо забезпечення виконання договору.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО