Спори категорії оскарження рішень замовників на предмет відхилення тендерних пропозицій є одними з найактуальніших у сфері публічних закупівель. Починаючи з 19 квітня 2020 року безпідставне відхилення або невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону, призводять до наслідків застосування до службових (посадових), уповноважених осіб замовника штрафу у розмірі від 1500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що в гривневому еквіваленті становить 25 500–51 000 грн (частина 3 статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення). Отже, питання законності відхилення або невідхилення тендерних пропозицій балансує на паритетному рівні* інтересів як учасників, так і замовників.
Підстави для відхилення тендерних пропозицій згідно зі статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) умовно можна поділити на три групи:
- вимоги до учасника (пункт 1 частини 1 статті 31 Закону);
- вимоги до тендерної пропозиції (пункт 2 частини 1 статті 31 Закону);
- вимоги до переможця (пункт 3 частини 1 статті 31 Закону).
У даній статті ми проаналізуємо першу групу підстав у контексті їх практичного застосування із урахуванням практики Антимонопольного комітету України (далі по тексту — АМКУ / Орган оскарження).
Вимоги до учасника
Більшість із зазначених у пункті 1 частини 1 статті 31 Закону підстав є новими по відношенню до попередньої...