Після 29.06.2022, з набранням чинності змін до постанови Кабміну «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169, увага замовників прикута до алгоритмів та правил здійснення спрощених закупівель. Нагадаю, що порядок здійснення спрощених закупівель визначається статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
В умовах правового режиму воєнного стану замовники можуть проводити спрощені закупівлі з огляду на норми Закону № 922 або ж керуючись Постановою № 169. Також спрощені закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, можна здійснювати за приписами наказу Державного підприємства «Прозорро» від 19.03.2019 № 10.
У публікації «Різниця між спрощеною за наказом ДП „Прозорро“ № 10, спрощеною за Постановою № 169 та спрощеною за Законом про закупівлі» описано, як можна розрізняти ці спрощені закупівлі.
Також нижче пропонуємо вашій увазі перелік корисних посилань щодо проведення спрощених закупівель.
Щодо спрощених закупівель за Законом № 922:
- «Алгоритм участі в спрощеній закупівлі починаючи з 26.06.2021», де описано алгоритм проведення спрощеної закупівлі згідно з поточною редакцією статті 14 Закону № 922;
- «Алгоритм проведення багатолотової спрощеної закупівлі», яка описує порядок здійснення мультилотової спрощеної закупівлі;
- «Захищаємо свої права у спрощеній закупівлі», у якій автор опрацював методи оскарження спрощених закупівель;
- «Особливості періоду уточнення у спрощеній закупівлі», «Подання пропозицій у спрощеній закупівлі починаючи з 26.06.2021», «Електронний аукціон у спрощеній закупівлі починаючи з 26.06.2021», «Період кваліфікації учасника у спрощеній закупівлі починаючи з 26.06.2021» та «Переможець спрощеної закупівлі починаючи з 26.06.2021», кожна з яких детально описує конкретні етапи алгоритмів за публікаціями вище;
- «Для спрощеної закупівлі стаття 16 та стаття 17 Закону застосувуються?», де експерт надає роз’яснення щодо необхідності застосування вказаних норм під час проведення спрощеної закупівлі.
Щодо спрощених закупівель за Постановою № 169:
- «Алгоритм проведення спрощеної закупівлі за Постановою № 169 (з 29.06.2022)», де, відповідно, відображено покроковий алгоритм та нюанси проведення спрощеної закупівлі за Постановою № 169;
- «Чи потрібен план по спрощених закупівлях і каталогах у зв’язку зі змінами до Постанови № 169», що висвітлює відповідь на питання щодо необхідності планування спрощеної закупівлі, яка проводиться згідно з Постановою № 169;
- «Огляд листа Мінекономіки від 27.06.2022 щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану», де розглянуто роз’яснення Міністерства економіки України щодо змін до Постанови № 169 від 29.06.2022, включаючи роз’яснення щодо проведення спрощених закупівель за Постановою № 169.
Щодо спрощених закупівель за Наказом № 10:
- «Зміни від 24.05.2022 до наказу ДП „Прозорро“ № 10 щодо проведення закупівель до 50 тис. грн», де описано зміни до Наказу № 10 щодо здійснення закупівель з використанням електронної системи, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, у тому числі що стосується спрощеної закупівлі, що проводиться за цими вартісними межами;
- «Чи обов’язково проводити спрощену закупівлю за наказом ДП „Прозорро“?», що висвітлює думку фахівця щодо зазначеного запитання.
Використовуйте також у роботі приклад оголошення про проведення спрощеної закупівлі з вимогами до учасника.