Алгоритм проведення спрощеної закупівлі за Постановою № 169 (new)

Катерина Плашенко
8161
7 Липня 2022
Алгоритм проведення спрощеної закупівлі за Постановою № 169 (new)
8161
7 Липня 2022

У цьому матеріалі пропонуємо вам дуже детальний алгоритм проведення спрощених закупівель за постановою Уряду від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі — Постанова № 169) з урахуванням змін, що були внесені постановою Кабміну від 24.06.2022 № 723 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 і від 28 лютого 2022 р. № 169», що набрала чинності з дня її офіційного опублікування — з 29.06.2022.

Нюанси спрощеної закупівлі за Постановою № 169

Спершу виділимо основні нюанси, які відрізняють проведення спрощеної закупівлі за Постановою № 169 від спрощених закупівель відповідно до наказу Державного підприємства «Прозорро» від 19.03.2019 № 10 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону України „Про публічні закупівлі“» та / або Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон):

  1. абзацом 3 пункту 1 частини 1 Постанови № 169 передбачено, що замовники (крім тих, що визначені в абзацах першому та другому цього підпункту) здійснюють публічні закупівлі, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, із використанням електронного каталогу та / або порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом. Тобто вартісні межі проведення спрощеної закупівлі згідно з Постановою № 169 становлять або перевищують 50 тис. гривень, при цьому гранична межа вартості не передбачена, тобто замовник не обмежений у сумі;
  2. при проведенні спрощеної закупівлі згідно з Постановою № 169 замовник призначає уповноважену / відповідальну особу за організацію та проведення закупівель під час  воєнного стану;
  3. при проведенні спрощеної закупівлі згідно з Постановою № 169 замовник затверджує переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг, які визначаються рішеннями замовників / державних замовників, що здійснюють такі закупівлі;
  4. щодо оприлюднення річного плану, то все ж таки радимо замовникам розміщувати річний план в електронній системі закупівель. Аргументи щодо цієї позиції віднайдете в статті «Чи потрібен план по спрощених закупівлях і каталогах у зв’язку зі змінами до Постанови № 169».

    У будь-якому разі зауважимо, що за розміщення річного плану, наприклад, навіть якщо не потрібно було розміщувати, не передбачена адміністративна відповідальність, а факт неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі може бути розглянутий органами фінансового контролю як адміністративне порушення, передбачене частиною 1 статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП), та може призвести до накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн). Повторно протягом року за аналогічних підстав — 3 400 грн;
  5. договір про придбання товарів, робіт чи послуг, укладений відповідно до Постанови № 169 (починаючи з 29.06.2022) за спрощеною закупівлею, є договором у розумінні Цивільного кодексу та Господарського кодексу та не є договором про закупівлю в розумінні Закону, а отже, на такий договір не поширюються обмеження, встановлені статтею 41 та пунктами 1–2 частини 1 статті 43 Закону. При цьому виконання зобов’язань за таким договором про закупівлю обмежено строком  воєнного стану. Детально про це читайте в статті «З 29.06.2022 діють оновлені правила здійснення закупівель в умовах воєнного стану: хто, що і за яким договором закуповує?»
  6. якщо спрощена закупівля за Постановою № 169 відмінена хоча б один раз через відсутність учасників, замовник має право укласти прямий договір. Про це ми розповіли в статті «Спрощена закупівля за Постановою № 169 не відбулася. Що робимо далі?».
...
Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО