Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII моніторинг процедури закупівлі — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Статтею 8 Закону 922 визначено процесуальні аспекти проведення органами державного фінансового контролю моніторингу. У період правового режиму воєнного стану ця норма не зупинена чи іншим нормативно-правовим актом не накладено мораторій на проведення моніторингу. Таким чином, закупівельникам при здійсненні процедур закупівель не слід забувати, що й на його процедуру може прийти моніторинг, навіть у воєнний час.
Цю тезу підтвердила Держаудитслужба в Листі від 22.04.2022 № 001200-16/2898-2022.
Цього тижня редакція порталу RADNUK.COM.UA наводить перелік корисних посилань на публікації щодо питань проведення та алгоритму моніторингу, підстави та наслідки його проведення, а саме:
— «Покроковий алгоритм дій замовника під час моніторингу», де до найменших дрібниць розписано етапи моніторингу та алгоритм дій замовника під час його проведення;
— «Моніторинг на підставі даних автоматичних індикаторів ризиків», де розкрито питання, яким чином працюють індикатори ризиків та як ними користуються органи державного фінансового контролю;
— «Строки проведення моніторингу процедур закупівель», що відображає питання, які взагалі є строки під час моніторингу;
— «Дії замовника за результатами проведеного моніторингу», де відображено алгоритм дій замовника після отримання висновку про результат проведення моніторингу процедури закупівлі;
— «День, який вважається днем отримання інформації про відкриття провадження: роль в оскарженні висновку моніторингу», де автор опрацював питання щодо алгоритму оскарження висновку про результат проведення моніторингу процедури закупівлі;
— «Чи можна здійснювати моніторинг закупівлі після опублікування звіту про виконання договору?», яка містить відповідь на запитання, що виходить з назви самої публікації.
Крім того, доступ до нормативно-правової бази з приводу функціонування Держаудитслужби відкритий на порталі RADNUK.COM.UA цілодобово:
Якщо за результатом моніторингу орган державного фінансового контролю оприлюднив висновок, за яким зобов’язав замовника утриматись від вчинення дій у майбутньому, то скористайтесь прикладом протоколу уповноваженої особи щодо здійснення заходів із забезпечення в подальшому недопущення встановлених моніторингом порушень, що розміщений на порталі RADNUK.COM.UA.