Чим більше закупівель, тим більше питань! Та ми допоможемо в пошуках відповідей на них. Отож, група компаній «Радник» підготувала для вас найважливіше за цей тиждень:
- 04.08.2022 постанова Уряду № 861 від 02.08.2022 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» набула чинності. Щодо цього можете переглянути перелік корисних посилань щодо ступеня локалізації виробництва.
- Редакція порталу RADNUK.COM.UA тримає руку на пульсі та відслідковує зміни в закупівельному процесі. Так, на прохання користувачів порталу ми звернулися до Державної податкової служби України (далі — ДПС) за роз’ясненнями щодо застосування нульової ставки податку на додану вартість з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України № 178 від 02.03.2022 № «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (далі — Постанова № 178) та Податкового кодексу України до операцій з постачання замовникам паливно-мастильних матеріалів, запасних частин до транспортних засобів та іншого майна. ДПС листом № 8271/6/99-00-21-03-02-06 від 29.07.2022, зокрема, повідомила, що до операції з постачання послуг застосування нульової ставки податку на додану вартість підпунктом «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постановою № 178 не передбачено. Усі інші роз’яснення читайте у статті «Роз’яснення ДПС щодо застосування нульової ставки ПДВ».
- Для дотримання умов заборони ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації, встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 № 426, замовникам слід встановити умови, що обмежують участь у закупівлі товару учасника, який здійснює продаж таких товарів. Як це правильно зробити, читайте в статті «Шість порад для формування тендерної документації в період воєнного стану».
- Уже більше п’яти місяців наша країна живе в нових умовах та реаліях. Здається, що немає такої сфери, на яку б не вплинула війна. Багато підприємців були змушені припинити свою діяльність або переформатувати бізнес, щоб «вижити». Тому сфера державних закупівель для багатьох може стати «рятівним човном» у підтримці або відновленні бізнесу. Зараз держзамовники, використовуючи постанову Кабміну від 28.02.2022 № 169, мають проводити закупівлі від 50 тис. грн, використовуючи електронну систему Prozorro, зокрема спрощену закупівлю або електронний каталог Prozorro Market. Є певний перелік виключень, коли закупівлі можуть проводитися поза електронною системою, наприклад замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій чи існує нагальна потреба в закупівлі. У матеріалі «Як почати працювати в Prozorro Market?» ми детально розглянули, як бізнес може долучитися до електронного каталогу.
- А ви знали, що замовник для визначення своїх подальших дій для закупівлі електричної енергії має детально проаналізувати встановлений постачальником період постачання та строк, потрібний або для укладання договору про закупівлю, або для проведення закупівлі, обсяги, які необхідні для забезпечення своїх об’єктів електричною енергією, та вибрати один із запропонованих варіантів, найбільш прийнятний для себе? У статті «5 варіантів подальших дій замовника в разі розірвання договору про постачання електроенергії» проаналізували та визначили можливі варіанти дій замовника після розірвання договору про постачання електроенергії з вини постачальника для подальшої закупівлі електричної енергії в бюджетному році, що триває. Ознайомлюйтесь зі статтею, щоб розуміти алгоритм ваших дій.
Окремо зауважимо, що сьогодні без телефонного зв’язку чи інтернету не обійдеться жоден замовник. Також в епоху цифрових технологій, у тому числі оцифрування документів, замовникам потрібні місця зберігання таких електронних документів. Для цього замовники часто закуповують послуги обробки та зберігання інформації в захищеному хмарному середовищі. Як ми вже звикли, закупівлі відповідно до річного плану здійснюються за річною потребою. Тобто замовникам доводиться кожен рік заново закуповувати такі послуги за новими договорами. Закупівля послуги телефонного зв’язку в нового оператора може призвести до зміни номерів чи особливостей їх обслуговування. Чи встановлено законодавством у сфері публічних закупівель норми щодо спрощених можливостей здійснення саме таких закупівель, наприклад за переговорною процедурою? Читайте у статті «Надавачі телекомунікаційних послуг монополісти чи ні?».
Нагадуємо, що на порталі є розділ «Зразки документів», який ми постійно оновлюємо актуальними зразками. Також ви вже можете завантажити Таблицю. Вартісні межі в публічних закупівлях та вид закупівлі.
Слава Україні! Героям Слава! Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».