Приклади заповненого акта проведення маркетингових досліджень ринку для закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення знайдете саме в цій статті. Також не оминемо нормативку щодо цього.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2021 № 625 «Про затвердження Порядку проведення маркетингових досліджень ринку товарів, робіт і послуг оборонного призначення» (далі — Порядок) затверджено Порядок проведення маркетингових досліджень ринку товарів, робіт і послуг оборонного призначення. Зауважимо, що Порядок не є примірним чи рекомендаційним.
Порядок визначає механізм проведення державними замовниками у сфері оборони маркетингових досліджень ринку товарів, робіт і послуг оборонного призначення, які плануються до закупівлі (далі — маркетингові дослідження), зокрема за імпортом, з метою відбору постачальника (виконавця).
Маркетингові дослідження — збирання, оброблення і проведення аналізу даних з метою зниження ризику і невизначеності, що супроводжує ухвалення рішень з вибору товарів, робіт і послуг оборонного призначення та їх постачальників (виконавців).
Етапи маркетингового дослідження
Для організації проведення маркетингових досліджень державним замовником у сфері оборони визначається:
- мета досліджень — визначення потенційних постачальників предметів закупівлі;
- завдання досліджень — збір інформації про предмети закупівлі, проведення її аналізу, складення переліку потенційних постачальників (виконавців) за показниками критеріїв оцінки. Методика оцінки та критерії затверджуються державними замовниками у сфері оборони;
- виконавці та співвиконавці робіт з проведення маркетингових досліджень (виконавець відповідає за підготовку вихідних даних та якість проведення визначеного дослідження).
Під час проведення маркетингових досліджень державний замовник у сфері оборони може (не зобов’язаний) звертатися до інших центральних органів виконавчої влади, розвідувальних органів держави, установ та організацій незалежно від форми власності щодо отримання (сприяння отриманню) інформації про можливих постачальників/виробників предметів закупівлі, перелік продукції, наявні комерційні пропозиції тощо.
Маркетингові дослідження проводяться у три етапи:
Найменування етапу | Виконувані дії замовника |
Етап перший | |
Вивчення завдань, умов, встановлення проблем і формування цілей, розроблення плану та напрямів дослідження | У рамках етапу:
|
Етап другий | |
Відбір джерел і збір інформації про визначений тип (вид, зразок) предмета закупівлі і потенційних іноземних постачальників / виробників | У рамках етапу:
Порядок обміну інформацією з обмеженим доступом з компетентними органами з питань оборони іноземних держав та іноземними суб’єктами господарювання під час проведення маркетингових досліджень та відповідних закупівель визначається державними замовниками у сфері оборони відповідно до вимог законодавства України з охорони інформації з обмеженим доступом, зокрема міжнародних договорів про взаємну охорону інформації з обмеженим доступом, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. |
Етап третій | |
Маркетинговий аналіз | У рамках етапу:
Для проведення аналізу комерційних пропозицій потенційних постачальників / виробників предметів закупівлі враховуються такі основні критерії оцінки:
|
За результатом проведення маркетингового дослідження складається акт про проведення маркетингових досліджень ринку для закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, визначаються обґрунтовані варіанти закупівлі.
Далі наведемо заповнені приклади таких актів, що були надані Неллі Стельмах для учасників телеграм-спільноти, створеної групою компаній Радник.