Щодо зміни обсягів після проведення переговорної процедури закупівлі

Тетяна Коріненко
1328
5 Листопада 2021
Щодо зміни обсягів після проведення переговорної процедури закупівлі
1328
5 Листопада 2021

Питання читача

Доброго дня! Допоможіть, будь ласка, з таким питанням. Чи можуть замовник та учасник укласти договір про закупівлю на постачання товару за результатами переговорної процедури на менший обсяг товару, ніж було зазначено в оголошенні про проведення переговорної процедури закупівлі та визначення учасника переможцем процедури закупівлі?

Відповідь експерта

Вітаю! Насамперед слід зауважити, що з огляду на зміст пунктів 13, 16 частини 1 статті 1, частини 1 статті 10, частин 4 та 5 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) застосування (проведення) переговорної процедури закупівлі не передбачає попередньої публікації інформації (оголошення) про проведення зазначеної процедури закупівлі в електронній системі закупівель.

Згідно з частиною 4 статті 40 Закону за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю.

Відповідно до частини 5 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення.

Водночас відповідно до пункту 8 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про намір укласти договір про закупівлю — протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, в тому числі, інформацію про узгоджену ціну пропозиції учасника процедури закупівлі.

Відповідно до частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та / або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Тобто, як бачимо, Закон не містить заборони зменшення або збільшення обсягів закупівлі (кількості), але якщо залишиться незмінною узгоджена ціна пропозиції учасника.

Водночас Державна аудиторська служба дотримується дещо іншої думки.

Так, відповідно до висновку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, за результатами аналізу питання правомірності укладення договору про закупівлю встановлено порушення частини 4 статті 41 Закону.

Моніторинг: № UA-M-2021-05-28-000080
Оголошення: № UA-2021-01-06-000957-c

За результатами моніторингу встановлено: «…у додатку № 1, який згідно з пунктом 12.6 є невід’ємною частиною даного договору, вказано договірні обсяги постачання природного газу на 2021 рік у кількості 26,830 тис. кубічних метрів. Водночас у повідомленні про намір укласти договір (під час проведення переговорної процедури закупівлі) вказаний об’єм 30 тис. кубічних метрів.

Вказаним порушено норми частини 4 статті 41 Закону. Так, відповідно до норм частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та / або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі».

Аналогічний висновок містить і моніторинг № UA-M-2021-08-27-000009, оголошення № UA-2021-01-06-000957-c.

Висновок: Слід зауважити, що відповідно до статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону. Тож враховуючи викладене, щоб уникнути судових розглядів, рекомендуємо все ж не ризикувати та укладати договір про закупівлю згідно з результатами переговорів, які викладені в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю. А вже потім вносити зміни відповідно до частини 5 статті 41 Закону.

Більше статей читайте на порталі RADNUK.COM.UA:

Переговорна процедура

Публікації для учасників щодо особливостей застосування переговорної процедури закупівлі,  що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі: практика, приклади, тощо.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО