Такий предмет закупівлі, як роботи, має найбільші вартісні межі, внаслідок чого викликає великий інтерес зі сторони учасників публічних закупівель. Адже де найбільша очікувана вартість, там є всі шанси отримати чималий прибуток, не кажучи вже про те, що стати постачальником наймасштабніших державних проєктів — це перспектива зросту іміджу підприємства в цілому. Сьогодні поговоримо про закупівлю робіт і з’ясуємо, чому не можна змінювати склад та обсяг робіт у межах суми вже укладеного договору про закупівлю.
Склад та обсяги робіт, передбачені проєктною документацією та технічною специфікацією закупівлі, відносяться до предмета договору, який є його істотною умовою. При цьому Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) містить заборону щодо зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених у частині 5 статті 41 Закону.
Серед наведених у частині 5 статті 41 Закону підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю лише дві можна застосувати при корегуванні предмета договору про закупівлю:
- зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника (пункт 1 частини 5 статті 41 Закону);
- покращення якості предмета закупівлі, за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (пункт 3 частини 5...