Переговорна процедура при двічі відмінених торгах: лист Мінекономіки VS закупівельна практика

Редакція
2550
16 Лютого 2022
Переговорна процедура при двічі відмінених торгах: лист Мінекономіки VS закупівельна практика
2550
16 Лютого 2022

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.

Позиція Уповноваженого органу (Мінекономіки)

Позиція Держаудитслужби та Органу оскарження (АМКУ)

У листі № 3304-04/60124-06 від 03.10.2020 зазначено: «не можуть змінюватись у разі здійснення переговорної процедури закупівлі вимоги, що були зазначені у тендерній документації замовника під час проведення відкритих торгів: предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону, забезпечення виконання договору (у разі якщо така вимога була зазначена у тендерній документації) та інші вимоги до учасника.

Можуть змінюватись у разі здійснення переговорної процедури закупівлі очікувана вартість та кількісні характеристики предмета закупівлі, строки поставки, виконання робіт, надання послуг». Не вимагається забезпечення тендерної пропозиції, оскільки таке забезпечення подається учасником у зв’язку із поданням тендерної пропозиції.

У статті «Переговорна процедура при двічі відмінених торгах: чи правомірно змінювати умови розрахунків та інформацію про мову тендерних пропозицій?» зазначалось, що Колегія встановлювала порушення при зміні умов розрахунків при проведенні переговорної процедури закупівлі при двічі відмінених торгах. Натомість ДАСУ в одних процедурах закупівель встановлювала порушення при зміні умов розрахунків, а в інших, за наявності інших порушень, не встановлювала такі порушення, хоча умови розрахунків були змінені.

Також порушення Колегія встановлює при зміні очікуваної вартості переговорної процедури закупівлі, про що йшлось у статті «Зменшення очікуваної вартості переговорної процедури після двічі відмінених торгів: правильно чи ні?» та кількості та строку поставки товарів, як було в закупівлі № UA-2021-04-02-003067-a.

Порада: при проведенні переговорної процедури закупівлі внаслідок двічі відмінених торгів слід намагатись без вагомої потреби не змінювати умови процедури закупівлі, навіть якщо вони не стосуються предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик, а також вимог до учасника процедури закупівлі, оскільки Колегія та рідше ДАСУ трактують будь-які зміни умов при проведенні переговорної процедури закупівлі як порушення Закону.

Більше статей за темою — на порталі RADNUK.COM.UA:

Переговорна процедура закупівлі

Публіікації щодо особливостей застосування переговорної процедури закупівлі: практика, приклади, тощо

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО