Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі — Постанова № 710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду і фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного й раціонального використання коштів забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Щоб розібратися, у яких випадках необхідно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі за Постановою № 710, рекомендую ознайомитися з невеликим переліком корисних посилань на статті порталу RADNUK.COM.UA щодо формування обґрунтувань.
Обов’язково дотримуватися вимог пункту 4-1 Постанови № 710 повинні замовники, які є головними розпорядниками або розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, а також суб’єктами господарювання, громадські чи інші організації, що не мають статусу бюджетної установи, у разі здійснення процедур закупівель, визначених Законом, за рахунок бюджетних коштів. Більше — у статті «Чи потрібно дотримуватися вимог Постанови № 710, якщо джерело фінансування — власні кошти?».
Чи потрібно оприлюднювати обґрунтування за Постановою № 710 в разі проведення закупівель за пунктом 13 Особливостей, євроторгів, запиту пропозицій постачальників, ми розказуємо у статтях «Чи потрібно розміщувати обґрунтування за Постановою № 710 при закупівлі згідно з пунктом 13 Особливостей?» «Обґрунтування за Постановою № 710 та міжнародні закупівлі» та «Дотримання Постанови Уряду № 710: чи є винятки для закупівлі поточного ремонту та як бути при проведенні ЗПП».
У площині публічних закупівель поняття «обґрунтування» повторюється. Водночас обґрунтування за пунктом 13 Особливостей та обґрунтування за Постановою № 710 — це різні, не пов’язані між собою речі, які не варто плутати. Детальніше — у статті «Не плутайте обґрунтування за пунктом 13 Особливостей та обґрунтування за Постановою № 710».
З практикою Державної аудиторської служби України щодо дотримання вимог Постанови № 710 пропонуємо ознайомитися у матеріалах «ДАСУ вимагає обґрунтування за постановою № 710 при закупівлі без ЕСЗ» та «Порушення норм Постанови № 710: практика ДАСУ».
Також практику суду щодо постанови ви можете знайти у матеріалах «Думка суду про висновок моніторингу, яким встановлено порушення Постанови № 710», «Норми Постанови № 710 мають рекомендаційний характер чи ні? Позиція суду», «Невиконання норм Постанови № 710, ненадання 24 годин на виправлення тощо. Рішення суду».
Також пропонуємо перевірити свої знання, пройшовши тест «Постанова № 710 та її вимоги щодо обґрунтування закупівель». Тестування складається з десяти запитань, відповівши на які, ви переконаєтесь у глибині своїх знань.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Договори за Особливостями» розділу «Договори та додаткові угоди». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.










