Договір про закупівлю розірвано з вини учасника. Розбираємо чому не варто укладати «прямий» договір

Редакція
4151
13 Травня 2021
Договір про закупівлю розірвано з вини учасника. Розбираємо чому не варто укладати «прямий» договір
4151
13 Травня 2021

Подекуди виникають сумніви з правильним використанням абзацу 4 пункту 3 частини 7 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Особливо у такій ситуації:

Провели спрощену закупівлю. За її результатами укладено договір про закупівлю, але постачальник не виконав умови договору про закупівлю у зв’язку з чим замовник розриває даний договір про закупівлю. Потреба у постачанні предмету закупівлі залишилась. Питання: замовник має проводити тендер, а не спрощену закупівлю навіть на 70 тис. грн?

Давайте по порядку. Згідно абзацом 4 пункту 3 частини 7 статті 7 Закону передбачено придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини 1 цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі якщо існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку із розірванням договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендеру, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника.

Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 1 Закону конкурентна процедура закупівлі (далі – тендер) – здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.

Тобто Закон прирівнює поняття «конкурентна процедура закупівлі» та «тендер», а спрощена закупівля не є процедурою закупівлі у розумінні статті 13 Закону тож виходить, що укласти прямий договір без використання електронної системи закупівель на підставі абзацу 4 пункту 3 частини 7 статті 7 Закону з практичної точки зору можна виключно за умови, якщо замовник проводитиме відкриті торги замість спрощеної закупівлі.

Отже, замовник використовуючи виключення передбачене абзацом 4 пункту 3 частини 7 статті 7 Закону бере на себе обов’язок провести саме тендер, а не спрощену закупівлю. Тому кожен замовник самостійно приймає рішення проводити повторно спрощену закупівлю або скористатися зазначеним виключенням з подальшим проведенням відкритих торгів.

Варто звернути увагу, що замовнику доцільніше повторно провести спрощену закупівлю, замість використання абзацу 4 пункту 3 частини 7 статті 7 Закону та подальшого проведення відкритих торгів, адже проведення спрощеної закупівлю значно зекономить час.

Детально коли 20 відсотків не перевищує 50 тис. грн.  читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Коли 20 відсотків від вартості оскарженого тендеру дорівнює сумі меншій за 50 тисяч гривень».

Більше корисної інформації розміщено на порталі RADNUK.COM.UA в таких публікаціях:

Договір про закупівлю

Публікації про роль договору у закупівлях, зокрема, про особливості укладення, виконання, зміни, розірвання договору та ін.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО