Готувати протокол у разі внесення змін до договору про закупівлю обов’язково! Чи ні?

Редакція
1378
29 Липня 2021
Готувати протокол у разі внесення змін до договору про закупівлю обов’язково! Чи ні?
1378
29 Липня 2021

Як то кажуть, «скільки людей — стільки й думок», проте розберімо норми Закону України «Про публічні закупівлі», щоб вирішити, чи потрібно готувати та оприлюднювати протокол у разі внесення змін до договору про закупівлю.

Договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (пункт 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про публічні закупівлі)).

Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що вичерпно передбачені в частині 5 статті 41 Закону.

Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною 5 статті 41 цього Закону, протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.

Згідно з частиною 7 статті 41 у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною 5 цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. При цьому повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію:

  1. найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорію;
  2. унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (у разі застосування переговорної процедури закупівлі);
  3. дату укладення та номер договору про закупівлю;
  4. найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
  5. ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань / реєстраційний номер облікової картки платника податків учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
  6. місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю, номер телефону;
  7. дату внесення змін до договору про закупівлю;
  8. випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цієї статті;
  9. опис змін, що внесені до істотних умов договору.

Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю може містити іншу інформацію.

Тобто чіткого обов’язку в Законі щодо формування та оприлюднення саме протоколу стосовно внесення змін до договору про закупівлю не встановлено. Буква Закону зобов’язує замовника в разі внесення змін до договору про закупівлю протягом трьох робочих днів з дня внесення змін оприлюднити в електронній системі закупівель:

  1. повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Форму можете завантажити з порталу RADNUK.COM.UA в розділі «Зразки документів замовникам» — «Форми документів» або за посиланням;
  2. зміни до договору про закупівлю (додаткові угоди).

Зверніть увагу: внутрішніми документами замовника (наприклад, у положенні про уповноважену особу) може бути прописаний та відповідно затверджений обов’язок щодо того, щоб саме уповноважена особа супроводжувала процес підписання змін до договору про закупівлю та формувала протокол щодо цього. У такому разі такі дії для уповноваженої особи будуть обов’язковими.

Протокол передусім захищає саму уповноважену особу, даючи можливість документально підтвердити обґрунтованість та своєчасність прийнятих рішень замовника. Водночас протокол захищає керівника замовника, який підписує договір про закупівлю, дозволяючи розділити відповідальність з уповноваженою особою: якщо уповноважена особа організовує та проводить закупівлю, то саме вона несе адміністративну відповідальність у разі виявлення порушень під час проведення процедур закупівель відповідно до статті 164-14 КУпАП, а керівник, який підписав договір про закупівлю, відповідає лише за належне виконання взятих зобов’язань.

Більше щодо цієї теми читайте та дізнавайтеся на порталі RADNUK.COM.UA в статті «Суттєві (і не дуже) умови договору про закупівлю».

Також пам’ятайте: у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених Законом, на уповноважену, службову (посадову) особу замовника може бути накладено штраф у розмірі від 25 500 грн до 51 000 грн. За ті самі дії, вчинені такою особою протягом року, — від 51 000 грн до 85 000 грн. Приклад судового рішення за такою підставою читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статті «Безпідставне внесення змін до істотних умов договору про закупівлю».

Тендерний комітет/уповноважена особа

Публікації, тематикою яких є особливості організації закупівельної діяльності замовника