Найважливіше на закупівельному фронті (до 30.06.2023)

Лілія Груздо
917
1 Липня 2023
Найважливіше на закупівельному фронті (до 30.06.2023)
917
1 Липня 2023

Група компаній «Радник» підготувала для вас на цьому тижні багато корисної та цікавої інформації. Завжди знаходимо рішення на всі питання та ретельно опрацьовуємо нововведення, для того щоб проведення закупівель було зрозумілим і вдалим.

  • Документами, які підтверджують право на управління активами, є ухвала слідчого судді, суду або згода власника, а також договір управління майном, укладений між АРМА та управителем, або рішення Кабінету Міністрів України щодо управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні. Як замовнику перевірити можливість здійснення закупівлі в учасника відповідно до вимог абзацу 2 пункту 2 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, детально розглянули у статті «Чи можна укладати договір про закупівлю щодо активів, які перебувають в управлінні АРМА, та які вимоги до учасників повинні зазначатись у ТД?».
  • Технічна реалізація публікації на вебпорталі Уповноваженого органу оголошень відповідно до статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» (далі — Закон про оборонні закупівлі) не передбачає можливості видалення вже оприлюдненого оголошення або внесення до нього змін. У статті 30 Закону про оборонні закупівлі або в постанові КМУ від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі — Особливості № 1275) також відсутні норми, що описують алгоритм дій замовника для виправлення помилок в оголошенні. Тому державним замовникам, які допустили помилки під час заповнення форми, рекомендуємо оприлюднити нове оголошення, зазначивши в ньому, що це виправлений варіант попереднього. Куди завантажувати інформацію з новим оголошенням та як його оформити, детально розглянули у статті «В оголошенні про оборонну закупівлю була допущена помилка, робити нове? Як видалити оголошення з помилкою?».
  • Факт, що порушення було допущено у період, коли ніхто не контролював дотримання закупівельного законодавства шляхом моніторингу, жодним чином не звільняє від відповідальності за таке порушення і не «ховає» закупівлю від пильного ока аудиторів. Таким чином, на наш погляд, повноваження Держаудитслужби на проведення моніторингу закупівель, за якими оприлюднюється звіт про договір без ЕСЗ, жодним чином не обмежені лише тими договорами, що були укладені з моменту набуття таких повноважень. Розглянули дану ситуацію з юридичної точки зору в статті «Чи вправі Держаудитслужба моніторити закупівлі без використання ЕСЗ, здійснені до 19.05.2023?».
  • У період воєнного стану оборонні закупівлі проводяться в обов’язковому порядку згідно з Особливостями № 1275, а їх вимоги розповсюджуються як на державних замовників, так і на служби державного замовника, а також військові частини, організації (установи, заклади), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення таких закупівель. У статті «Мінекономіки надало перші роз’яснення щодо здійснення оборонних закупівель» зібрали роз’яснення з багатьох питань, які виникали в оборонних закупівельників.
  • Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за формулою, визначеною пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. У статті «Ступінь локалізації підтверджує виробник товару, а не постачальник: практика АМКУ» на прикладі рішення органу оскарження розглянули, яким чином замовнику перевіряти дану інформацію.

Нагадуємо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема шпаргалку щодо визначення предмета закупівель робіт, послуг з поточного ремонту, авторського та технічного нагляду.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО