Чи можна укладати договір про закупівлю щодо активів, які перебувають в управлінні АРМА, та які вимоги до учасників повинні зазначатись у ТД?

Сергій Циб
1125
26 Червня 2023
Чи можна укладати договір про закупівлю щодо активів, які перебувають в управлінні АРМА, та які вимоги до учасників повинні зазначатись у ТД?
1125
26 Червня 2023

На час дії воєнного стану набуває особливої актуальності питання управління активами осіб, які вчинили або підозрюються у вчиненні злочинів проти держави. Завдання законодавця у цьому аспекті полягає у забезпеченні максимально ефективного управління арештованими активами, а значить, і забезпечення для управителів можливостей участі в публічних закупівлях.

У цій статті розглянемо, які саме повноваження виникли в управителів стосовно участі в публічних закупівлях та як повинні реагувати замовники на новели законодавства.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 471 були внесені зміни до абзацу 2 пункту 2 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості та Постанова № 1178 відповідно), та викладено його в такій редакції: «замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі — активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

Таким чином, визначено додаткову підставу для укладення договору про закупівлю стосовно активів Російської Федерації/Республіки Білорусь — передання активів в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі — АРМА).

...
Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО