Кажуть, щоб насолоджуватися повнотою життя, потрібно безперервно бути в стані руху. Тільки в такому випадку один день буде відрізнятися від іншого. З порталом «Радник у сфері публічних закупівель» ви обов’язково будете нон-стоп у професійному русі. Тому вітаємо всіх у 2023 році та фіксуємо таку корисну інформацію для уповноваженої особи:
- Якщо в замовника призначено більше однієї уповноваженої особи, то кожен замовник вправі вибрати самостійно, чи готувати одне загальне положення про уповноважених осіб і відповідний наказ, або підготувати для кожної уповноваженої особи окреме положення та наказ про призначення. Більше — у статті «Одна уповноважена особа = одне положення про діяльність уповноваженої особи. Чи ні?».
- Згідно з вимогами порядку, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, предмет закупівлі визначається із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749.
- Річний план в ЕСЗ можна відкоригувати тільки до моменту оголошення закупівлі з цього плану. Якщо закупівлю вже оголошено, то вже немає технічної можливості змінити орієнтовний початок проведення закупівлі в річному плані. Саме про це ми зауважили в статті «Чи дозволяється в річному плані закупівель коригувати орієнтовний початок проведення закупівлі?».
- Якщо в процесі проведення закупівлі з’ясувалось, що видатки на закупівлю передбачено провести не за тим КЕКВ, що вказаний у річному плані, або ж у випадку, коли необхідно здійснити видатки за декількома КЕКВ, а в річному плані зазначено, наприклад, тільки один із цих КЕКВ, то в такому разі замовник має право внести відповідні зміни до річного плану. Однак такі зміни до конкретного запису в уже оприлюдненій формі річного плану на електронному майданчикові технічно внести неможливо. Більше — у статті «Помилково зазначений КЕКВ. Що робити?».
- Замовникам, особливо тим, що залежать від Державного бюджету України, потрібно самостійно контролювати чіткість та правильність зазначення в усіх підтвердних документах предмета закупівлі та відповідність його КЕКВ. Детальніше — у статті «Те, що повинна знати уповноважена особа про застосування кодів економічної класифікації видатків (КЕКВ)».
- Після публікації звіту про виконання договору про закупівлю електронна система закупівель блокує можливість вчинення будь-яких подальших дій із таким контрактом. Поради для правильного звітування описані в статті «Звіт про виконання договору: у яких випадках розміщувати, а коли не потрібно поспішати».
- Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Нумерація протоколів ведеться в межах календарного року окремо за кожною групою протоколів; зручніше кожній окремій уповноваженій особі в межах календарного року вести окремо свою групу протоколів. Про це — у статті «Правильно складаємо протоколи і ведемо їхню нумерацію з початку року».
- Для того щоб допомогти вам довести до кінця свої закупівельні справи, а саме вирішити, протягом якого строку на підприємстві / організації / установі можуть зберігатися закупівельні документи, редакція порталу «Радник у сфері державних закупівель» розробила спеціальний інструмент — Строки зберігання закупівельних документів.
Хочете перевірити свої закупівельні знання? Пройдіть тестування!
Також перегляньте вебінар, на якому фахівці Академії Радник розглянули останні закупівельні зміни, що відбулися у грудні 2022 року, а також проаналізували наявну практику моніторингів Державної аудиторської служби та практику Органу оскарження.
Корисного перегляду!