Відповідальний за організацію та проведення закупівель за Постановою № 169: шість прикладів призначення

Олег Підгірський
3501
21 Липня 2022
Відповідальний за організацію та проведення закупівель за Постановою № 169: шість прикладів призначення
3501
21 Липня 2022

Нововведенням у постанові Кабінету Міністрів України про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169) у редакції від 29.06.2022 є встановлення норм щодо відповідальних за організацію та проведення закупівель згідно з Постановою № 169.

Так, підпунктом 4¹ пункту 1 Постанови № 169 визначено, що відповідальною за організацію та проведення закупівель, визначених у підпункті 1 цього пункту, може бути уповноважена особа або інша особа, визначена замовником.

Функціональні обов’язки відповідальних осіб за організацію та проведення закупівель за Постановою № 169

Беручи до уваги положення редакції Постанови № 169 від 29.06.2022, такі особи можуть відповідати за:

Водночас залежно від специфіки роботи самого замовника, об’єму закуповуваного, інших подібних факторів замовник може «міксувати» вищезазначене.

Приклад

Замовник має великі виробничі потужності та здійснює великі закупівлі вартістю понад 200 тис. грн, тож йому немає сенсу покладати на співробітника обов’язки щодо організації та проведення закупівель вартістю до 50 тис. грн. Так, замовник призначив дві уповноважені особи, одна з яких відповідає за організацію та проведення спрощених закупівель, інша — за організацію та проведення закупівель, що є виключенням зі спрощеної за Постановою № 169 (закупівлі згідно з абзацом 4 підпункту 1 пункту 1 Постанови № 169).

Як покладаються обов’язки на таких осіб?

З огляду на норму частини 1 статті 11 Закону № 922 уповноважена особа визначається або призначається замовником одним із таких способів:

  1. шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством;
  2. шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов’язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб);
  3. шляхом укладення трудового договору (контракту) згідно із законодавством.

Детальніше про призначення уповноваженої особи читайте в публікаціях «Усе, що потрібно знати про уповноважену особу, або Організація закупівельної діяльності за новим Законом» та «Призначення уповноваженої особи: враховуємо обмеження, встановлені Законом України „Про запобігання корупції“».

Функціональні обов’язки уповноваженої особи можуть бути визначені в її положенні чи посадовій інструкції.

Хто така «інша особа, визначена замовником», Постановою № 169 конкретно не встановлено. Тобто це може бути будь-яка інша особа замовника, на яку згідно із розпорядчим документом (наприклад, наказом) покладено обов’язки організації та проведення відповідних закупівель.

Варто зазначити: редакцією Постанови № 169 від 29.06.2022 також не визначено, чи обов’язково хтось один —  уповноважена особа чи інша особа — відповідає за закупівлі за Постановою № 169, і не визначено кількість таких працівників.

Тобто керівництво замовника не обмежено в можливості розподілу функціональних обов’язків щодо організації та проведення закупівель за Постановою № 169. Наведемо варіанти такого призначення згідно з такими прикладами:

  • Приклад 1: покладення обов’язків з організації та проведення закупівель, керуючись Постановою № 169, лише на уповноважену особу;
  • Приклад 2: покладення обов’язків з організації та проведення таких закупівель лише на іншу відповідальну особу;
  • Приклад 3: покладення обов’язків з організації та проведення закупівель, вартість яких становить або перевищує 50 тисяч гривень, і звітування про договори, укладені без використання електронної системи закупівель, на уповноважену особу, а закупівель, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, на іншу відповідальну особу;
  • Приклад 4: покладення обов’язків з організації та проведення закупівель, вартість яких становить або перевищує 50 тисяч гривень, на уповноважену особу, а закупівель, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, і звітування — на іншу відповідальну особу;
  • Приклад 5: покладення обов’язків з організації та проведення закупівель з використанням електронної системи закупівель на уповноважену особу, а звітування — на іншу відповідальну особу;
  • Приклад 6: покладення обов’язків з організації та проведення спрощених закупівель на уповноважену особу, а всіх інших функціональних обов’язків — на відповідальну особу.

Щодо затвердження переліку та обсягів закупівлі й укладення договору про закупівлю

Замовникам варто пам’ятати, що перелік та обсяги закупівлі, з огляду на норму підпункту 2 пункту 1 Постанови № 169, затверджуються розпорядчим документом керівника замовника чи іншою особою, яка наділена за функціональними або іншими розпорядчими документами правом підпису від імені замовника. Мається на увазі, що підписує такий документ керівник / директор чи інша особа, яка має на те право. Те саме стосується укладення договорів.

Тобто до функціональних обов’язків уповноваженої особи та іншої відповідальної особи не входить вчинення зазначених дій. Ці особи можуть бути лише залучені до підготовки відповідних проєктів розпорядчих документів чи договорів. Підписувати договір чи наказ про встановлення переліку з обсягами закупівель уповноважена особа зможе лише після того, як її на те уповноважать, наприклад довіреністю. Тож, будьте обізнані у власних правах та обов’язках, а ми вам у цьому допоможемо.

Користуйтеся в роботі зразками наказу про встановлення переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг та наказу про внесення змін до переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг.

Читайте також публікації:

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО