Режим воєнного стану вніс свої корективи у сферу публічних закупівель в Україні. Законодавство змінюється стрімко, а обставини його застосування подекуди міняються ще швидше. У цьому коловороті як ніколи актуальним є питання відповідальності за порушення, вчинені у воєнний час. Тож кому, що і за що буде — з’ясовуємо разом у цій статті.
Різновиди відповідальності
Для початку слід роз’яснити, що у сфері публічних закупівель можливі різні види відповідальності, а саме:
- господарсько-правова (тобто відповідальність, передбачена в договорі про закупівлю чи договорі, укладеному без використання електронної системи закупівель, далі — ЕСЗ);
- цивільно-правова (відповідальність за позадоговірну шкоду, зокрема, завдану перевищенням повноважень чи зловживанням посадовим становищем);
- дисциплінарна (відповідальність згідно з трудовим договором, Кодексом законів про працю України (далі — КЗпП) чи дисциплінарним статутом);
- адміністративна (відповідальність за Кодексом України про адміністративні правопорушення, далі — КУпАП);
- кримінальна (відповідальність за Кримінальним кодексом України, далі — ККУ).