Оборонні закупівлі не поступаються публічним, і процес їх здійснення протягом воєнного стану в Україні змінювався декілька разів. Давайте коротко згадаємо.
До 28.02.2022 державні замовники у сфері оборони керувалися Законом України «Про оборонні закупівлі».
З 28.02.2022 набула чинності постанова Уряду «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» № 169 від 28.02.2022 (далі — Постанова № 169), у зв’язку з чим ДП «Прозорро» внесло тимчасові зміни для замовників оборонної сфери. Було приховано інформацію в електронній системі закупівель про державних замовників у сфері оборони та закрито доступ до роботи з майданчиками. Саме про це ми зазначали в статті «Чотири нюанси про „зашифровані“ оборонні закупівлі: що потрібно знати постачальнику».
З 19.10.2022 державні замовники у сфері оборони продовжили керуватися Постановою № 169, а замовники публічних закупівель — постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
15.11.2022 набула чинності КМУ постанова № 1275 від 11.11.2022 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі — Постанова № 1275). Постановою № 1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі — Особливості оборонних закупівель).
Нагадаємо, 15.11.2022 постанова Уряду «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» № 169 від 28.02.2022 втратила чинність на підставі Постанови № 1275.
Тепер доступ до майданчиків державних замовників у сфері оборони відкритий для можливості проводити закупівлі з урахуванням Особливостей оборонних закупівель. Водночас інформація в електронній системі закупівель про державних замовників у сфері оборони за попередніми закупівлями залишається прихованою.
При цьому наразі при публікації інформації щодо оборонних закупівель можуть виникати некоректні ситуації, наприклад помилково оприлюднена інформація з обмеженим доступом або розміщена інформація, розголошення якої може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку.
У такому випадку державним замовникам у сфері оборони необхідно звернутися з листом до Комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель.
Звернення можна направити на електронну адресу meconomy@me.gov.ua або на поштову адресу: 01008, м. Київ, вул. М. Грушевського 12/2.
У листі потрібно зазначити, що його адресовано до Комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель, та роз’яснити, яка саме інформація помилково оприлюднена та доступ до якої потрібно закрити.
Віримо в якнайшвидшу перемогу. Слава Україні! Слава ЗСУ!
Читайте статтю «Державні контракти (договори) для потреб оборони + приклад калькуляції витрат» та використовуйте приклад калькуляції витрат для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони та зразок протоколу щодо встановлення факту технічної неможливості та пропуску строку оприлюднення інформації.
Спеціально для державних замовників у сфері оборони на порталі є окремий розділ «Оборонні закупівлі». Дивіться, як його знайти:
Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».