Порядок подання скарги до Антимонопольного комітету України з 23.01.2024

Макаркіна Марія
1083
25 Січня 2024
Порядок подання скарги до Антимонопольного комітету України з 23.01.2024
1083
25 Січня 2024

Як подати скаргу до Антимонопольного комітету в 2024 році. Порядок подання скарги до Антимонопольного комітету шляхом використання технічного функціоналу майданчиків системи Прозорро зазнав технічних змін. Саме про це поговоримо в цій статті та зафіксуємо зразки скарги до АМКУ для вашої зручності.

З 23.01.2024 змінився порядок подання скарги до Антимонопольного комітету України (АМКУ). Так, для того, щоб сформувати в Prozorro електронний документ скарги, постачальникам необхідно буде внести додаткові дані/інформацію.

За оновленим функціоналом порядку подання скарги до Антимонопольного комітету додано ряд полів, які обов’язкові до заповнення. Відтепер процес подання скарги на прикладі майданчика Zakupivli.pro виглядає таким чином.

Крок 1. Перейдіть на сторінку потрібної вам закупівлі.

Крок 2. Перейдіть у розділ «Скарги».

Крок 3. Натисніть «Подати скаргу в АМКУ».

Перед вами відкриється сторінка з полями, які необхідно заповнити, щоб подати скаргу. Тут ви маєте можливість ознайомитись з інструкцією із заповнення полів, ввести назву скарги у відповідне поле та в полі «Документація» прикріпити документи по скарзі, натиснувши кнопку «Прикріпити файл».

Крок 4. Заповніть «Назву скарги», завантажте відповідні файли в поле «Документація».

Крок 5. Далі потрібно заповнити блок «Заперечення № 1». Таких заперечень може бути додано декілька. У цьому блоці заповнюється назва заперечення (вказується конкретно те, що ви оскаржуєте; наприклад, неправомірне відхилення тендерної пропозиції тощо) та опис заперечення (детальний опис, описання заперечення, що ви вказали вище в полі «Назва заперечення» з посиланням на конкретний пункт ТД/протокол УО тощо).

Якщо ви бажаєте додати декілька заперечень, рекомендуємо це зробити після заповнення усіх інших обов’язкових полів.

Після поля «Опис заперечення» ви можете помітити поле «Тип зв’язаного елемента». Це поле буде доступне для заповнення у разі оскарження переможця процедури закупівлі чи дискваліфікації (тоді обирається відповідний учасник). При цьому при оскарженні дискримінаційних вимог у це поле автоматично підтягується назва закупівлі, клієнту вибирати нічого не потрібно.

Крок 6. Виберіть класифікацію заперечення із випадного списку в полі «Класифікація суті заперечення».

Нагадуємо, що в період воєнного стану закупівлі здійснюються та оскаржуються відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

Тому наразі замість статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» ми керуємось пунктом 47 Особливостей (див. шпаргалку щодо застосування замовником норм пункту 47 Особливостей).

Увага! Після того як ви вибрали класифікацію суті заперечення, потрібно вибрати класифікатор. Наприклад, ви вибрали «Порушення статті 16», тоді ви зможете вибрати один із таких класифікаторів:

Крок 7. Далі заповнюємо розділ «Обґрунтування». У цьому полі обґрунтуйте, як і чому оскаржувана вимога документації (рішення, дії чи бездіяльність замовника) порушує ваші права та інтереси. Обґрунтувань може бути додано одне або декілька. У розділі «Обґрунтування» заповнюється поле «Опис обґрунтування» та прикріплюються відповідні докази до нього.

Нагадаємо, що ще з 26.06.2021, наприклад, оскаржуючи умови тендерної документації, зобов’язані разом зі скаргою завантажувати документальне підтвердження/докази. А як ми вказали в статті «Нове поняття в оскарженні — „докази“. Що АМКУ вважає доказами?», відповідно до Цивільного процесуального кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги й заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

З огляду на вищезазначене, скаржник, наприклад, оскаржуючи умови тендерної документації, має надати документи, які належним чином обґрунтують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів, зокрема в частині умов тендерної документації, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права чи законні інтереси такої особи, та які АМКУ вважає достатнім та належним доказом.

Крок 8. Після цього заповнюється розділ «Вимоги» в «Запереченні № 1». Вимог також може бути декілька. Обирається вид вимоги з запропонованого списку:

Та заповнюється «Опис вимоги»:

За потреби ви можете додати ще заперечення.

Після заповнення усіх необхідних вам заперечень натисніть «Створити». Ви маєте можливість накласти електронний підпис та перейти до оплати.

Кнопки для оплати активуються після підписання скарги.

Зразок скарги до АМКУ

Для вашої зручності наведемо зразок скарги до АМКУ, який ви можете взяти за шаблон та відредагувати згідно з саме вашою ситуацією:

Більше інформації щодо оскарження закупівель — на порталі «Радник у сфері публічних закупівель» у розділі «Практика АМКУ».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО