Перелік корисних посилань щодо деяких нюансів недостовірності інформації

Олег Підгірський
494
24 Березня 2024
Перелік корисних посилань щодо деяких нюансів недостовірності інформації
494
24 Березня 2024

Відповідно до пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон), крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону.

Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-XII інформація — будь-які відомості та / або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Приписами статті 2 Закону № 2657 визначено, зокрема, один з основних принципів інформаційних відносин — достовірність і повнота інформації. Такий принцип, чи навіть правило, застосовується в публічних закупівлях, адже принципи здійснення публічних закупівель виходять і з цього принципу інформаційних відносин. Тобто інформація, надана учасником у складі тендерної пропозиції, повинна бути достовірною (правдивою).

Тим самим, за абзацом 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом 1 пункту 42 Особливостей.

Звичайно, уповноважена особа не є уповноваженою робити висновки щодо достовірності чи недостовірності інформації в пропозиції учасника. Для цього вона використовує можливості, визначені пунктом 42 Особливостей, за якими замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

Своєю чергою, виходячи з наведених приписів, інформація, яка визначена недостовірною, повинна бути ще й суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Щоб краще розібратися з нюансами недостовірності інформації для цілей закупівельного законодавства, рекомендую взяти до уваги такий перелік корисних посилань на статті порталу RADNUK.COM.UA.

У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Тендерна документація для оборонних закупівель» розділу «Оборонні закупівлі». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО