- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Перелік корисних посилань щодо деяких нюансів недостовірності інформації

Відповідно до пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон), крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону.

Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-XII інформація — будь-які відомості та / або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Приписами статті 2 Закону № 2657 визначено, зокрема, один з основних принципів інформаційних відносин — достовірність і повнота інформації. Такий принцип, чи навіть правило, застосовується в публічних закупівлях, адже принципи здійснення публічних закупівель виходять і з цього принципу інформаційних відносин. Тобто інформація, надана учасником у складі тендерної пропозиції, повинна бути достовірною (правдивою).

Тим самим, за абзацом 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом 1 пункту 42 Особливостей.

Звичайно, уповноважена особа не є уповноваженою робити висновки щодо достовірності чи недостовірності інформації в пропозиції учасника. Для цього вона використовує можливості, визначені пунктом 42 Особливостей, за якими замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

Своєю чергою, виходячи з наведених приписів, інформація, яка визначена недостовірною, повинна бути ще й суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Щоб краще розібратися з нюансами недостовірності інформації для цілей закупівельного законодавства, рекомендую взяти до уваги такий перелік корисних посилань на статті порталу RADNUK.COM.UA.

У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Тендерна документація для оборонних закупівель» розділу «Оборонні закупівлі». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.