Найважливіше на закупівельному фронті (до 17.06.2022)

Марія Степічева
1243
17 Червня 2022
Найважливіше на закупівельному фронті (до 17.06.2022)
1243
17 Червня 2022

Попереджений — значить озброєний! Група компаній «Радник» постійно турбується, щоб ви були озброєні знаннями на закупівельному фронті. Так само і цього тижня ми підготували для вас добірку найважливішого:

  1. Під час моніторингу Держаудитслужби замовник у поясненнях щодо виявлених порушень посилається на воєнний стан. Чи виправдовує факт воєнного стану вчинене порушення замовника? Ні, на жаль, Держаудитслужба в сукупності виявлених порушень без жодних поблажок зобов’язала замовника розірвати договір про закупівлю. Ознайомтесь із деталями моніторингу та з переліком виявлених порушень у статті «Замовник виправдовує порушення воєнним станом: позиція ДАСУ».
  2. Закуповуєш — обґрунтовуй! Нагадуємо, що постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266  «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» досі є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Вимоги Постанови № 1266 стосуються саме конкурентних процедур закупівель, обов’язку оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, розміру бюджетного призначення під час оголошення спрощених закупівель та / або оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, немає. Але замовник має підготувати та зберігати відповідне обґрунтування. Чому? Детальніше — у статті «Постанова № 1266: коли обґрунтування не оприлюднюємо, але зберігаємо».
  3. Ти пам’ятаєш, що в разі оскарження процедур закупівель потрібно підвантажувати в електронну систему докази? Директор Департаменту з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель АМКУ Роман Коваль розповів, що принципової різниці між «довоєнними доказами» та доказами в період воєнного стану немає. Також зазначення в кінці скарги інформації «всі документи (докази) є у вільному доступі в Інтернеті, у тому числі на вебпорталі “Прозорро”» є «неякісним доказом». Більше про доказування в органі оскарження читайте на нашому порталі у статті «Представник АМКУ про застосування „доказів“ у публічних закупівлях».
  4. Уклали договір за Постановою № 169, а тепер бажаєте продовжити термін його дії, збільшити обсяг та ціну договору? На нашому порталі у статті «Внесено зміни до договору за Постановою № 169 в частині об’єму та ціни: чи включати додатковий об’єм у звіт?» ми розписали три шляхи оприлюднення такої інформації з прикладами труднощів, які можуть виникнути, та як це реалізувати на практиці. Укладення нового договору, публікація додаткової угоди шляхом внесення змін чи публікація після припинення / скасування воєнного стану — вирішуєте ви.
  5. Закуповуєте за Постановою № 169? Якщо так, то чи звернули увагу, що Постановою № 169 не встановлено ні форми, ні тлумачення того, чим саме є «перелік» та «обсяг» закупівель? У свою чергу, питання правильного розуміння цих понять турбує і закупівельну спільноту для правильного використання норм Постанови № 169. Що таке «перелік» та «обсяг» у розумінні Постанови № 169, розкрито у статті «Тлумачення понять „перелік“ та „обсяг“ у розумінні Постанови № 169».

Нагадуємо, що на порталі є розділ «Зразки документів», який ми постійно оновлюємо актуальними зразками.

Перемоги та миру! Разом ми все подолаємо!

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану