Станом на травень 2022 року закупівельна громада умовно поділилася на два табори: ті, що проводять публічні закупівлі згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), та ті, що згідно з постановою Кабміну від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану». Тож, у разі проведення процедур закупівель, навіть у період воєнного стану, скаржники можуть відстоювати свої права в Органі оскарження.
Не секрет, що в разі оскарження процедур закупівель потрібно підвантажувати в електронну систему докази. Водночас у річному звіті АМКУ за 2021 рік, зокрема, ідеться про те, що однією з найрозповсюдженіших помилок учасників під час оскарження є відсутність переліку документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Тож, щоб розібратись із «доказами в публічних закупівлях», звернемось до Романа Коваля, директора Департаменту з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель АМКУ.
- Вітаємо! Відразу до справи: що мається на увазі під поняттям «докази»?
- Доброго дня. Слід відразу визначити випадки, у яких скаржник зобов’язаний надати докази. Відповідно до Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження / докази. Отже, ідеться про оскарження дискримінаційних по відношенню до скаржника умов тендерної документації, скарги щодо яких подаються до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Саме у цих випадках скаржники повинні надати документальне підтвердження / докази.