Найголовніше за тиждень (до 30.08.2024)

Лілія Груздо
418
31 Серпня 2024
Найголовніше за тиждень (до 30.08.2024)
418
31 Серпня 2024

Цього тижня пропонуємо ознайомитися зі змінами до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), що набирають чинності вже з 01.09.2024, детально розібратися із КЕКВ та як їх застосовувати під час здійснення закупівель, звернути увагу на публікацію договору в електронній системі залежно від способу закупівлі та з’ясувати, яка саме техніка належить до спеціальної техніки у разі здійснення закупівель відповідно до Постанови № 1275.

  • У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Саме такі вимоги Особливостей з 01.09.2024. Що ще змінилося і як тепер здійснювати закупівлі, розглянули у статті «Уповноваженим особам підготуватись! 01.09.2024 повною мірою набувають чинності 23-ті зміни до Особливостей».
  • Для реєстрації бюджетних зобов’язань та здійснення платежів замовники подають підтвердні документи до органів Державної казначейської служби України (далі — органи Казначейства), які, керуючись нормами Бюджетного кодексу України, здійснюють контроль за цільовим використанням бюджетних коштів шляхом перевірки відповідності бюджетних зобов’язань (договорів про закупівлю) бюджетним асигнуванням та паспорту бюджетної програми. Тобто органи Казначейства на стадії попереднього контролю перевіряють, щоб сутність найменування предмета закупівлі відповідала тому КЕКВ, за яким у кошторисі видатків замовника заплановано видатки для здійснення оплати за конкретним договором про закупівлю. Для того щоб допомогти замовникам розібратися, що таке КЕКВ та як правильно застосовувати їх під час здійснення закупівель, підготували статтю «Застосування кодів економічної класифікації видатків (КЕКВ) у бюджетному процесі».
  • Кожна закупівля незалежно від способу її проведення завершується укладанням договору. Відповідно до частини 10 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) уповноважена особа забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону. Строки оприлюднення договору про закупівлю — важливе питання для уповноважених осіб, адже недотримання строків оприлюднення може призвести до порушення Закону з урахуванням Особливостей та можливих адміністративних стягнень у зв’язку з цим. Як та коли необхідно оприлюднити договір в електронній системі залежно від способу закупівлі, розказали у статті «Оприлюднення договору про закупівлю».
  • Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. При цьому згідно з пунктом 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним, зокрема, у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. Якщо у договорі про закупівлю було допущено помилку, допоможемо з вирішенням цього питання у статті «Помилка в договорі про закупівлю. Чи можна виправити додатковою угодою як механічну помилку?».
  • Згідно з пунктом 43 Особливостей здійснення оборонних закупівель державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової та спеціальної техніки, ракет і боєприпасів та їх складових частин, послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд без застосування видів (процедур) закупівель, визначених законами України «Про оборонні закупівлі» та «Про публічні закупівлі». Порядок проведення таких закупівель, зокрема порядок укладення державних контрактів (договорів), визначається державним замовником. Та найголовніше питання, яке виникає у замовників, яку саме техніку можна віднести до спеціальної, щоб застосувати норми цього пункту. Відповідь на це питання наведено у статті «Автокран, пожежний транспортний засіб, екскаватор — спеціальна техніка чи ні?».

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема звернення до майданчика щодо відновлення доступу до кабінету.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО