Найголовніше за тиждень (до 25.10.2024)

Лілія Груздо
167
26 Жовтня 2024
Найголовніше за тиждень (до 25.10.2024)
167
26 Жовтня 2024

Пропонуємо ознайомитися зі змінами до Закону України «Про публічні закупівлі». Також цього тижня ми підготували готове рішення щодо швидкої перевірки інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних, та отримання витягу про несудимість, до того ж розібралися з поточним ремонтом майданчика й огорожі та з оприлюдненням в електронній системі договорів, оформлених в електронній формі.

  • 23.10.2024 набув чинності Закон про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво) від 04.03.2024 № 11057, але не повною мірою. Абзаци шостий і сьомий підпункту 1 пункту 4 розділу I цього Закону набирають чинності через 60 днів з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 22.12.2024. Детально ознайомитися зі змінами можете у статті «Замовників зобов’язують публікувати інформацію про ціни на матеріальні ресурси: зміни в закупівлі послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва».
  • Пунктом 47 Особливостей публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Де перевірити інформацію про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, яку інформацію замовник не може вимагати в учасника, описали у статті «Як перевірити інформацію про учасника закупівель за допомогою відкритих даних: допоміжна таблиця», яку варто додати до обраного і користуватися у разі пошуку інформації про контрагента.
  • Підпункти 5 і 6 пункту 47 Особливостей передбачають надання учасниками-переможцями документа, який би підтверджував, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі (або ж керівник учасника процедури закупівлі), не була/-в засуджена/-ий за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку. Ідеться про витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості». Але система передбачає можливість отримання повного і скороченого витягу. У статті «Скорочений чи повний витяг про несудимість: який вимагати?» розібралися, який саме витяг необхідно отримати замовнику для підтвердження підстав, передбачених вищезгаданими підпунктами.
  • Відповідно до наказу Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04.06.2014 № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301. Але як, керуючись цими нормами, визначити предмет закупівлі поточного ремонту огорожі, поточного ремонту спортивного майданчика, ви дізнаєтеся зі статті «Поточний ремонт огорожі й майданчика за однією адресою: проводимо як роботи чи послуги?».
  • Якщо договір про закупівлю оформлений в електронній формі, то на такий документ обов’язково має бути накладений електронний підпис або печатка з дотриманням вимог законодавства. Відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» створення електронного документа завершується накладанням електронного підпису та/або електронної печатки. Дата та час накладання електронного цифрового підпису зазначається в окремому файлі підписів, які відображаються на Прозорро. Якщо договір підписано через M.E.Doc, то чи обов’язково вантажити в систему універсальний документ, розказали у статті «Відповідальність за оприлюднення договору, укладеного в електронній формі без універсального документа».

До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити лист-погодження проєкту договору.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО