Пропонуємо ознайомитися зі змінами до Закону України «Про публічні закупівлі». Також цього тижня ми підготували готове рішення щодо швидкої перевірки інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних, та отримання витягу про несудимість, до того ж розібралися з поточним ремонтом майданчика й огорожі та з оприлюдненням в електронній системі договорів, оформлених в електронній формі.
- 23.10.2024 набув чинності Закон про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво) від 04.03.2024 № 11057, але не повною мірою. Абзаци шостий і сьомий підпункту 1 пункту 4 розділу I цього Закону набирають чинності через 60 днів з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 22.12.2024. Детально ознайомитися зі змінами можете у статті «Замовників зобов’язують публікувати інформацію про ціни на матеріальні ресурси: зміни в закупівлі послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва».
- Пунктом 47 Особливостей публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Де перевірити інформацію про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, яку інформацію замовник не може вимагати в учасника, описали у статті «Як перевірити інформацію про учасника закупівель за допомогою відкритих даних: допоміжна таблиця», яку варто додати до обраного і користуватися у разі пошуку інформації про контрагента.
- Підпункти 5 і 6 пункту 47 Особливостей передбачають надання учасниками-переможцями документа, який би підтверджував, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі (або ж керівник учасника процедури закупівлі), не була/-в засуджена/-ий за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку. Ідеться про витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості». Але система передбачає можливість отримання повного і скороченого витягу. У статті «Скорочений чи повний витяг про несудимість: який вимагати?» розібралися, який саме витяг необхідно отримати замовнику для підтвердження підстав, передбачених вищезгаданими підпунктами.
- Відповідно до наказу Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04.06.2014 № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301. Але як, керуючись цими нормами, визначити предмет закупівлі поточного ремонту огорожі, поточного ремонту спортивного майданчика, ви дізнаєтеся зі статті «Поточний ремонт огорожі й майданчика за однією адресою: проводимо як роботи чи послуги?».
- Якщо договір про закупівлю оформлений в електронній формі, то на такий документ обов’язково має бути накладений електронний підпис або печатка з дотриманням вимог законодавства. Відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» створення електронного документа завершується накладанням електронного підпису та/або електронної печатки. Дата та час накладання електронного цифрового підпису зазначається в окремому файлі підписів, які відображаються на Прозорро. Якщо договір підписано через M.E.Doc, то чи обов’язково вантажити в систему універсальний документ, розказали у статті «Відповідальність за оприлюднення договору, укладеного в електронній формі без універсального документа».
До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити лист-погодження проєкту договору.