Найголовніше за тиждень (до 22.03.2024)

Лілія Груздо
1022
23 Березня 2024
Найголовніше за тиждень (до 22.03.2024)
1022
23 Березня 2024

Кожного дня закупівельники стикаються з різними складнощами під час проведення публічних закупівель. Фахівці порталу «Радник» завжди готові прийти на допомогу. Цього тижня пропонуємо статті, які допоможуть швидше і якісніше провести закупівлі.

  • При оголошенні запиту пропозицій уповноваженій особі необхідно знайти відповідний профіль товару з характеристиками, що будуть задовольняти потреби замовника. Залежно від річної потреби замовник має визначити, яким профілем можна користуватися: профілем з налаштуваннями (динамічним) або профілем з уже визначеними характеристиками (стандартним). У статті «Динамічний та стандартний профілі товарів у Prozorro Market» розібралися, у чому різниця таких профілів та як правильно вибирати товари в каталозі.
  • До 26.06.2021 дія Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) не поширювалась на випадки, якщо предметом закупівлі були, відповідно до пункту 13 статті 3: послуги фінансових установ, у тому числі міжнародних фінансових організацій, щодо надання кредитів, гарантій, лізингу та послуги, допоміжні до фінансових послуг. Після 26.06.2021 пункт 13 статті 3 Закону викладено в такій редакції: «послуги фінансових установ щодо надання кредитів, гарантій, а також послуги, необхідні для підготовки та реалізації інвестиційних проектів, проектів державно-приватного партнерства, у тому числі проектів, що здійснюються на умовах концесії, які надаються міжнародними фінансовими організаціями». Тобто послуги з лізингу з 26.06.2021 не є послугами, на які не поширюються дія Закону. У разі необхідності закупівлі послуг з лізингу замовник повинен здійснювати таку закупівлю відповідно до норм Закону. Одночасно на закупівлю послуг з кредитування не поширюється дія Закону для замовників. Як правильно визначити предмет і спосіб закупівлі у разі закупівлі послуг з лізингу або послуг з кредитування, розказуємо у статті «Різниця між кредитом та лізингом та як зрозуміти, коли можна укласти прямий договір».
  • Постановою Кабінету Міністрів України від 04.04.2001 № 332 (зі змінами) (далі — Постанова № 332) визначаються граничні суми витрат для придбання: легкових автомобілів, призначених для різних категорій посадових осіб органів державної влади; мобільних телефонів (придбання та утримання (на місяць)); персональних комп’ютерів (у комплекті) та ноутбуків; комплекту меблів для службових кабінетів для різних категорій посадових осіб органів державної влади; різних меблів для обладнання робочих місць працівників; теле- і радіоапаратури, відеотехніки для службових кабінетів. Які саме замовники та на яких умовах повинні застосовувати вимоги Постанови № 322, детально розглянули у статті «Граничні суми витрат для придбання окремих предметів закупівлі за бюджетні кошти».
  • Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Як діяти замовнику, якщо учасник у складі пропозиції надав документи, які не можна прочитати (погано зроблено копію або сканкопію), тобто документ є нечитабельним? У статті «Позиція АМКУ щодо випадків наявності неякісного (нечитабельного) документа пропозиції» детально розглянули це питання.
  • Згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. У статті «Мінекономіки про термін укладення прямого договору після відміни відкритих торгів» з’ясували, які строки у замовника для укладення прямого договору.

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема відповідь по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями з 19.05.2023).

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО