Найголовніше за тиждень (до 21.03.2025)

Лілія Груздо
1178
22 Березня 2025
Найголовніше за тиждень (до 21.03.2025)
1178
22 Березня 2025

Продовжуємо тему закупівель, пов’язаних з Ukraine Facility / Юкрейн Фасіліті, зокрема, розібралися, як замовникам визначати джерело фінансування. Також цього тижня з’ясували, як правильно зазначати ціну за одиницю продукції в Prozorro Market, як закуповувати послуги санаторно-курортного лікування для ветеранів та осіб з інвалідністю внаслідок війни, як, керуючись новим порядком, здійснювати закупівлі БпЛА та засобів РЕБ.

  • Відповідно до пункту 5 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проєкту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженого постановою КМУ від 31.12.2024 № 1554, кошти субвенції НУШ розподіляються між обласними бюджетами, бюджетами територіальних громад і бюджетом м. Києва відповідно до рішення КМУ. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства. Тобто кошти субвенції НУШ надходять замовникам на рахунки місцевих бюджетів, відкриті в органах Державної казначейської служби України. Як визначити джерело фінансування в такому випадку та як його правильно вказати, розповіли в статті «Як правильно визначити джерело фінансування для закупівлі за кошти субвенції НУШ, яка фінансується в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility».
  • Військові частини отримали спрощену процедуру укладення контрактів для закупівлі БпЛА та засобів РЕБ ближньої дії відповідно до змін, внесених постановою № 176. На відміну від інших державних замовників, вони можуть здійснювати закупівлі без погодження з Генеральним штабом Збройних Сил, органами військового управління вищого рівня та службами постачання. Попри спрощену процедуру укладення контракту, закупівлі мають відбуватися відповідно до визначеного механізму, передбаченого постановою № 1275. Як організувати такі закупівлі та на що варто звернути увагу замовникам, детально розглянули у статті «Особливості здійснення закупівель БпЛА».
  • Статтями 12 та 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 № 3551-XII (далі — Закон № 3551) визначено перелік пільг для зазначених категорій осіб, серед яких право на безоплатне забезпечення санаторно-курортним лікуванням. Водночас відповідно до пункту 3 «Прикінцевих положень» Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» на 2025 рік, як і на три попередні, було зупинено дію статей 12 та 13 Закону № 3551 в частині безоплатного забезпечення санаторно-курортним лікуванням або одержання компенсації вартості самостійного санаторно-курортного лікування для ветеранів війни та членів їхніх сімей. Однак кошти для безоплатного забезпечення санаторно-курортного лікування для ветеранів війни можуть бути передбачені в рішеннях про місцеві бюджети відповідно до місцевих цільових програм. Тож замовники, якими можуть бути, наприклад, органи місцевого самоврядування (міські, сільські, селищні ради тощо), регіональні департаменти соціальної та ветеранської політики, можуть здійснювати закупівлі послуг із санаторно-курортного лікування ветеранів війни. Як організувати таку закупівлю, дізнаєтеся зі статті «Особливості закупівлі послуг санаторно-курортного лікування для ветеранів, осіб з інвалідністю внаслідок війни».
  • Стратегія реформування системи публічних закупівель на 2024–2026 роки, затверджена розпорядженням КМУ від 02.02.2024 № 76-р, передбачає запровадження механізму формування договору про закупівлю в електронній системі закупівель за результатами використання затверджених стандартних форм і заповнених замовником та учасником процедури закупівлі електронних полів, зокрема договорів про закупівлю, і передбачає масштабування електронних договорів не лише для Prozorro Market, а й для інших видів закупівель. ДП «Прозорро» поступово розробляє та впроваджує ці компоненти, забезпечуючи поетапний перехід для замовників і постачальників. Одним з таких елементів є специфікація — частина договору, що містить перелік товарів, їхню кількість і ціну за одиницю. Щоб її сформувати, необхідно, щоб система містила дані про ціну за одиницю товару, і логічно, що ці дані має вносити не замовник, а постачальник. Як правильно вносити ціни та як це буде відображено в договорі, розглянули у статті «Щодо ціни за одиницю товару під час подання пропозиції та е-договори в системі Prozorro».

До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити протокол про затвердження річного плану (змін до РП) та звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Ukraine Facility закупівлі

Усі потрібні роз’яснення, посилання на нормативно-правову базу, зразки документів для реалізації коштів Ukraine Facility зібрано в одному місці на порталі Радник.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО