На сторінках порталу Радник тільки дієві рішення та перевірені приклади. Працюємо для того, щоб ви могли швидко приймати правильні рішення та ефективно працювати. До вашої уваги чергова добірка найголовніших статей цього тижня.
- Аудит передбачає контроль за вже проведеними закупівлями. Відповідно до Закону такий контроль здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, яким є Державна аудиторська служба України згідно з пунктом 1 Положення про Держаудитслужбу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 зі змінами, постановою КМУ від 01.08.2013 № 631 «Про затвердження Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами і внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України». Таким чином, основним аудитором публічних закупівель є Держаудитслужба, з представниками якої в першу чергу і доведеться спілкуватись уповноваженій особі під час перевірок. Якщо ви хочете бути готовими до проведення аудиту, то ця стаття точно буде вам корисною: «Як підготуватись до візиту аудиторів? Що слід знати та як правильно діяти уповноваженій особі».
- Вартісна межа, яка становить або перевищує 200 тис. грн для застосування вимог щодо ступеня локалізації, розраховується окремо для «локалізованого» товару, на який набуватиметься право власності у складі предмета закупівлі робіт або послуг. Отже, прив’язуємось до товару у складі предмета закупівлі. Якщо замовник оголошує тендер на закупівлю робіт, за результатом якого він набуває у власність «локалізований» товар вартістю до 200 тис. грн, то вимоги щодо локалізації не застосовуються. Як бути замовнику у разі, якщо річна потреба в цьому товарі перевищує межу 200 тис. грн, розповіли у статті «Вартість товару в процедурі закупівлі робіт менш ніж 200 тис. грн, але річна потреба більша. Застосовуємо вимогу чи ні?».
- Якщо під час закупівлі робіт затвердженою проєктною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник може враховувати їх в очікуваній вартості та встановлювати вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Така можливість врегульована Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 01.11.2021 № 281. Чи варто передбачати такі умови в проєкті договору та як правильно застосувати можливість покриття інфляційних витрат під час здійснення закупівлі, розглянули у статті «Додаткові витрати, пов’язані з інфляційними процесами, при закупівлі робіт».
- З метою спрощення процесу спілкування між постачальниками та замовниками в системі Prozorro оновлено функціонал щодо питань та вимог. Вони трансформовані в одну категорію «Звернення». Зазначене оновлення застосовується для відкритих торгів з особливостями й тільки на етапі подання пропозицій. Тобто питання учасників щодо роз’яснень умов тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів, а також вимоги щодо внесення змін до неї та / або оголошення об’єднано в один функціонал «Звернення». Вимоги, що подаються постачальниками на етапі кваліфікації, залишилися без змін. Як учаснику подати звернення та що робити замовнику після отримання такого звернення, розглядаємо у статті «Новий функціонал „Звернення“ в Prozorro!».
- За новою редакцією Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, пункт 2.2 доповнено новим абзацом четвертим, який стосується умов реєстрації бюджетних зобов’язань саме за договорами, укладеними за результатами використання електронного каталогу для закупівлі товару, та визначено, що їх можна реєструвати не лише 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання, але й з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів). Для замовників ці зміни є довгоочікуваними та можуть значно полегшити дотримання термінів реєстрації бюджетних зобов’язань. Детальний огляд змін та нововведення стосовно реєстрації договорів в органах ДКСУ наведено у статті «Увага! З 03.05.2024 набули чинності зміни до Порядку № 309: що потрібно знати замовникам при реєстрації бюджетних зобов’язань в органах Казначейства?».
До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити Типовий договір керованого доступу.