Новий функціонал «Звернення» в Prozorro!

Наталія Шокодько
596
8 Травня 2024
Новий функціонал «Звернення» в Prozorro!
596
8 Травня 2024

З метою спрощення процесу спілкування між постачальниками та замовниками в системі Prozorro оновлено функціонал щодо питань та вимог. Вони трансформовані в одну категорію «Звернення». Далі розглянемо детальніше з урахуванням двадцять других змін до постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178.

Для яких торгів та коли застосовуються зміни

Зазначене оновлення застосовується для відкритих торгів з особливостями й тільки на етапі подання пропозицій. Тобто питання учасників щодо роз’яснень умов тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів, а також вимоги щодо внесення змін до неї та / або оголошення об’єднано в один функціонал «Звернення». Вимоги, що подаються постачальниками на етапі кваліфікації, залишилися без змін.

Як працює новий канал комунікації? Учасник (фізична/юридична особа) на етапі подання пропозиції має право звернутися до замовника через персональний кабінет на майданчику. Але не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій.

Звернення подаються в анонімному вигляді, без ідентифікації особи, яка звернулася, тобто ані замовник, ані інші учасники або спостерігачі не бачать автора запиту. Анонімність зберігається і після розкриття пропозицій. Тобто на відміну від вимог у попередній версії, автор звернення не буде ідентифікований взагалі.

Читайте також «Увага! Технічне оновлення в частині проведення спрощених закупівель».

Як учаснику подати звернення та що потрібно зазначати в ньому

Подання звернення відбувається через кнопку на майданчику «Подати звернення», що розміщена на функціональній панелі конкретного тендеру, щодо якого є потреба у роз’ясненнях/вимогах. Учаснику потрібно зазначити тему звернення та написати його текст у відповідному полі.

Можливості додати документи до звернення функціоналом Prozorro не передбачено, учасник вносить тільки текстове повідомлення (максимальна кількість символів 10 000).

Окрім питань, що виникають під час роботи з тендерною документацією або проєктом договору про закупівлю, учасник також має право вимагати від замовника внесення змін, якщо для цього є відповідні підстави. 

Порада для учасників: аби звернення було результативним та замовник конструктивно відповів на питання, задовольнив вимогу, потрібно чітко формулювати питання та вимоги, уникаючи здогадок, відчуттів, думок третіх осіб.

Надавайте посилання на норми законодавчих актів, наводьте реальні приклади з обґрунтуваннями, детально пояснюйте причини та взаємозв’язки. Якщо виникають юридичні питання щодо умов договору, то тільки в період звернень до замовника їх можна вирішити, бо потім під час укладання контракту вже нічого змінити неможливо.   

Читайте «Укладання договору про закупівлю, який відрізняється від змісту тендерної пропозиції: практика ДАСУ».

Що робити замовнику, коли він отримав звернення від учасника

Замовник зобов’язаний надати відповідь учаснику протягом трьох робочих днів. Якщо він цього не зробить,  система автоматично зупиняє проведення відкритих торгів, і на етап аукціону закупівля не перейде.

Після надання відповіді та внесення відповідних змін в оголошення та тендерну документацію замовник має продовжити строк подання тендерних пропозицій учасників так, щоб до його закінчення залишалося не менше чотирьох календарних днів.

Радимо уповноваженій особі замовника в разі надання роз’яснення на звернення щодо тендерної документації або на вимогу щодо усунення порушення під час проведення тендеру складати протокол. У протоколі слід описати суть звернення учасника та відповідь на нього (Протокол надання роз’яснення на звернення (запитання)).

За несвоєчасне надання відповіді на звернення або ненадання взагалі передбачений штраф у розмірі 1700 грн (ч. 1 ст. 164-14 КпАП).

Висновки

Змінилася технічна реалізація права постачальників звертатися за роз’ясненнями та вимогами щодо умов тендерів до замовників. Проте суть комунікації залишилася та сама. Учасник анонімно звертається через електронну систему до замовника, а той повинен надати відповідь протягом трьох робочих днів. 

Радимо постачальникам дотримуватися ділового стилю спілкування та замість припущень, особистих думок зазначати конкретні нормативні документи та обґрунтування порушених прав чи дискримінаційних вимог. Не варто ігнорувати цей канал комунікації, якщо виникають питання або сумніви щодо подання пропозиції. 

Замовникам радимо своєчасно реагувати на отримані звернення, адже повідомлення від учасників можуть містити корисну інформацію щодо усунення можливих дискримінаційних вимог та дотримання норм законодавства, або просто допоможуть усунути помилки.    

Ще більше корисної інформації про здійснення закупівель ви знайдете серед електронних книг, що розроблені фахівцями порталу «Радник у сфері публічних закупівель».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО