Ми неперервно працюємо для вас і після введення воєнного стану й готуємо матеріали на теми, які турбують закупівельну спільноту. У цьому дайджесті ми підготували посилання на статті з порталу RADNUK.COM.UA, у яких розглянули актуальні питання:
- Чимала кількість замовників продовжили договори попередніх років на строк, достатній для проведення процедур закупівлі / спрощеної закупівлі в межах 20 % суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, або із початку року уклали договори про постачання електричної енергії із постачальником «останньої надії». У таких замовників постає досить логічне запитання: яким чином здійснити закупівлю електричної енергії під час воєнного стану? Алгоритм наведено в статті «Закупівля електричної енергії у період воєнного стану».
- Уповноважений орган надає роз’яснення, що при укладенні договору про закупівлю згідно з Постановою № 169 застосування частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України вбачається можливим у тому випадку, якщо до його укладення замовником було розпочато переговорну процедуру закупівлі (проведені переговори) у разі наявності умов, визначених пунктами 2, 4, 5 частини 2 статті 40 Закону, яку не було завершено у зв’язку з настанням воєнного стану. Детальніше про таку позицію читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Мінекономіки про строк дії договору, що укладено згідно з Постановою № 169».
- Нормами законодавства у сфері публічних закупівель встановлено певні строки для оприлюднення тієї чи іншої інформації та документів в електронній системі закупівель. Проте, що робити замовнику в разі пропуску встановленого строку з незалежних від нього обставин, приміром війни, читайте в матеріалі «Приклади протокольних рішень про визначення технічної помилки, у зв’язку з якою не оприлюднено інформацію у встановлені строки» на порталі RADNUK.COM.UA. А також для зручності замовникам у статті розміщено посилання на зразок такого протокольного рішення.
- У статті «Нова потреба в умовах війни: вносимо зміни в перелік чи затверджуємо новий перелік?» ви знайдете відповіді на такі запитання: як діяти в разі виникнення нової потреби в умовах війни? Слід вносити зміни в затверджений перелік з обсягами закупівель товарів, робіт та послуг, що здійснюються в умовах воєнного стану, чи затверджувати новий перелік?
- Вас цікавлять такі питання: якщо запланована закупівля на суму 30 тис. грн, але в майбутньому до кінця 2022 року планується закупівля цього ж товару, і загальна сума буде більше 50 тис., як правильно провести цю початкову закупівлю? Прямим договором згідно з Законом з публікацією звіту чи за Постановою № 169? Чи за постановою мають укладатися договори лише від 50 тис. грн? Про закупівлі не для потреб війни (планові), а також відповіді на ці запитання читайте на порталі RADNUK.COM.UA в матеріалі «Планові закупівлі, які проводяться не для потреб війни».
- Багато замовників зараз не розуміють, які закупівлі треба відкласти, а які, навпаки, необхідно провести у зв’язку з введенням воєнного стану. Кожному замовнику слід розумно поставитися до необхідності здійснення тих чи інших закупівель. Необхідно зрозуміти, що зараз головна мета замовника — забезпечити життєдіяльність (не розвиток) організації / підприємства / установи, особливо в частині придбання товарів, робіт і послуг, необхідних в умовах воєнного стану. У статті «Платежі, які першочергово здійснює Казначейство під час воєнного стану» ми розбиралися, за якими зараз видатками Казначейством першочергово здійснюються платежі.
Ще більше актуальних матеріалів — на порталі RADNUK.COM.UA.
Працюємо для вас та підтримуємо вас! Бережіть себе і своїх близьких! Слава Україні!