Перелік корисних посилань щодо визначення предмета закупівлі, на який (не)поширюється дія закупівельного законодавства

Олег Підгірський
759
11 Лютого 2024
Перелік корисних посилань щодо визначення предмета закупівлі, на який (не)поширюється дія закупівельного законодавства
759
11 Лютого 2024

Відповідно до пункту 25 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) публічна закупівля — придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

У період правового режиму воєнного стану Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

Згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Положення частин 5 і 6 статті 3 Закону застосовуються на умовах, визначених Законом.

Так, частиною 5 статті 3 Закону визначено предмети закупівлі, що є випадками, на які не поширюється дія Закону. Також частиною 6 статті 3 Закону передбачено випадки, коли Закон не застосовується, якщо замовники, визначені у пункті 4 частини 1 статті 2 Закону (в окремих сферах господарювання), здійснюють закупівлі предметів закупівлі, які й передбачені частиною 6 статті 3 Закону.

Водночас є випадки, які хоча і не визначені або ж чітко не визначені частинами 5 і 6 статті 3 Закону, проте не можуть визначатися як публічні закупівлі. Бувають і протилежні випадки, які, на перший погляд, несхожі на публічні закупівлі, проте все ж таки повинні визначатись як публічні закупівлі. Тому нижче викладений перелік корисних посилань на статті порталу RADNUK.COM.UA щодо визначення предмета закупівлі, на який поширюється або ж не поширюється дія закупівельного законодавства, який допоможе розібратись в деяких таких нюансах.

У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Спрощена закупівля для оборони» розділу «Оборонні закупівлі». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.

Тендери

Публікації для учасників щодо особливостей участі при проведенні замовниками відкритих торгів (в тому числі відкритих торгів з публікацією англійською мовою), торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу: алгоритм, поради, кейси з практики, тощо.