Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції — надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Згідно з частиною 1 статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
У разі, якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі в разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
За абзацами 6 і 7 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Щоб краще зрозуміти наведені норми, вміти їх застосовувати та правильно кваліфікувати виконання вимог замовника, не зайвим буде переглянути перелік корисних посилань на публікації порталу RADNUK.COM.UA щодо нюансів, пов’язаних із забезпеченням тендерної пропозиції.
- «Коротко про головне: забезпечення тендерної пропозиції», де розглянуто питання визначення поняття забезпечення тендерної пропозиції та способи застосування норм.
- «Строк дії тендерної пропозиції та строк дії забезпечення тендерної пропозиції: як продовжувати та коли відхиляти», що стосується визначення строків тендерного забезпечення.
- «Забезпечення тендерної пропозиції за Особливостями», у якій наведено думки щодо використання положень Закону з врахуванням Особливостей в частині забезпечення.
- «Забезпечення тендерної пропозиції та норма „24 години на виправлення“: практика АМКУ», де опрацьовано рішення органу оскарження, питанням оскарження яких було визначення можливості застосування положень пункту 43 Особливостей в питаннях, пов’язаних із забезпеченням тендерної пропозиції.
- «Добірка моніторингів ДАСУ про забезпечення тендерної пропозиції», у якій проаналізовано деякі висновки органів фінансового контролю, що стосуються забезпечення.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Закупівлі за пунктом 11 Особливостей» розділу «Зразки замовникам за Особливостями». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.