Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) забезпечення тендерної пропозиції — надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Виходячи зі змісту цієї норми, визначено конкретний вид забезпечення виконання зобов’язань, що встановлені частиною 1 статті 546 Цивільного кодексу України, а саме гарантія.
Згідно з абзацами 6 і 8 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), під час здійснення публічної закупівлі відповідно до Особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Зазначена норма, чи навіть уточнення, доповнила Особливості в новій редакції від 19.05.2023, що затверджена постановою Кабміну від 12.05.2023 № 471.
До 19.05.2023 Особливостями не було визначено положень, яким чином витребувати забезпечення тендерної пропозиції. У публікації порталу RADNUK.COM.UA «Колізія законодавства в частині умов забезпечення тендерної пропозиції. Практика АМКУ за Особливостями» було згадано цей момент. Також у наведеній публікації розглянуто позиції органу оскарження щодо помилок замовника при кваліфікації гарантій за їх умовами та помилок учасника щодо виконання таких умов.
...