Положеннями пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено обмеження щодо вимог до предмета закупівлі пального.
У публікації порталу RADNUK.COM.UA «Чого не слід вимагати в учасника під час здійснення закупівлі пального: вісім рішень АМКУ» ми побачили застосування цієї норми за позиціями органу оскарження.
Проте не завжди замовники належним чином дотримуються приписів наведеного пункту. І не завжди учасники мають намір затягувати час проведення закупівлі й оскаржувати неузгоджені з законодавством вимоги. А як ми знаємо, за умовним правилом публічних закупівель «якщо не оскаржив вимогу тендерної документації, виконуй її або ж не бери участі в такій закупівлі».
Інше питання, як правильно кваліфікувати виконання учасниками деяких вимог при закупівлі пального при наявності невідповідностей. А саме: чи надавати можливість виправити такі невідповідності в порядку пункту 43 Особливостей, або ж одразу відхиляти через невідповідність технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, оскільки такі невідповідності не виправляються?
...