Аномально низька ціна товару: обґрунтовуємо правильно!

Редакція
13457
17 Березня 2021
Аномально низька ціна товару: обґрунтовуємо правильно!
13457
17 Березня 2021

У даній публікації розглянемо, що таке аномально-низька ціна та надамо поради учасникам щодо її правильного обґрунтування.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) аномально низька ціна тендерної пропозиції — ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни / приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та / або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни / приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.

Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Згідно з частиною 14 статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. При цьому замовник може відхилити тендерну пропозицію з аномально низькою ціною, якщо обґрунтування учасника буде неналежним, а також замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника, якщо останній не надав обґрунтування  протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.

Для вашої зручності наші фахівці підготували для вас приклад обґрунтування аномально низької ціни товару.

Додатково можна долучити підтверджувальні документи, надані третіми особами, наприклад лист від виробника, у якому він підтверджує спеціальні умови для реалізації продукції та / або додаткову знижку на обсяг товару, запропонований учасником.

На жаль, Закон не визначає, яке саме обґрунтування аномально низької ціни є належним, тому замовник на власний розсуд оцінює належність / неналежність обґрунтування аномально-низької ціни.

Якщо ваша тендерна пропозиція відхилена з причини неналежного обґрунтування аномально низької ціни, радимо ознайомитися з  рішеннями АМКУ № 17214-р/пк-пз від 14.09.2020 (оголошення UA-2020-06-23-005951-a) та № 17318-р/пк-пз від 15.09.2020 (оголошення UA-2020-06-05-001983-b), проаналізувати подані скарги та, скориставшись досвідом колег, підготувати скаргу так, щоб АМКУ прийняло рішення на вашу користь.

Нагадуємо, що фахівцями порталу RADNUK.COM.UA розроблено зручний інструмент, який допоможе учасникам та замовникам закупівельного процесу під час аукціону розраховувати мінімальну ціну тендерної пропозиції, що не буде зазначена системою як аномально низька. Детально про порядок використання функціонала читайте у статті «Контролюй аномально низьку ціну за допомогою інструменту на порталі RADNUK.COM.UA».

Щодо тематики даного питання додатково читайте на порталі RADNUK.COM.UA такі публікації:

Аномально низька ціна

Відповідно до Закону України Про Публічні закупівлі аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі – аномально низька ціна)- ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО