Додаткові аналогічні роботи чи послуги за переговорною процедурою: сім умов

Редакція
3902
21 Жовтня 2021
Додаткові аналогічні роботи чи послуги за переговорною процедурою: сім умов
3902
21 Жовтня 2021

Доволі часто замовники стикаються із ситуацією, коли під час виконання робіт по об’єкту виникла потреба у додаткових будівельних / ремонтних робах, не передбачених початковим проєктом. Якщо частина робіт по об’єкту виконана або виконується в рамках основного (первинного) договору про закупівлю, виникає проблема забезпечення сумісності з уже виконаними роботами, оскільки заміна попереднього виконавця може призвести до появи проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням об’єкта. Заміна підрядної організації передбачає тимчасове зупинення виконання робіт, що може призвести до пошкодження, псування, погіршення якісних та технічних показників окремих елементів об’єкта. Що дозволяє в цьому випадку зробити Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон)?

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток, відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.

Перелік умов для застосування переговорної процедури визначений частиною 2 статті 40 Закону, зокрема, якщо після укладення договору про закупівлю в замовника виникла потреба в закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендеру. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру.

Отже, замовник застосовує переговорну процедуру закупівлі з підстави, передбаченої пунктом 5 частини 2 статті 40 Закону, за таких умов:

  1. протягом трьох років після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у додаткових аналогічних роботах чи послугах, які є подібними / схожими конкретним видам робіт та послуг, що містяться у договорі про закупівлю;
  2. вартість таких робіт та послуг (по одному чи декількох договорах за результатами переговорної процедури закупівлі) не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю із урахуванням змін, внесених до нього;
  3. закупівля здійснюється у того самого учасника (лист Міністерства економіки України № 3304-04/60124-06 від 03.10.2020 «Щодо переговорної процедури закупівлі»).

Але попри прозорість формулювання норми та роз’яснення Міністерства, все одно під час прийняття рішення замовниками про проведення переговорної процедури виникають питання, зокрема:

  • Чи можна оголошувати переговорну процедуру на додаткові роботи відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, коли основний договір про закупівлю за результатом відкритих торгів не виконується?

Єдине обмеження щодо строків, яке містить Закон, це те, що закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю. Отже, якщо саме з моменту укладання основного договору не пройшло трьох років, замовник може здійснити закупівлю додаткових аналогічних робіт чи послуг за переговорною процедурою закупівлі відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону.

  • Чи грає роль сума розрахунків за основним договором про закупівлю (якщо, наприклад, сума основного договору про закупівлю 10 млн грн, а оплат і робіт виконано на 1 млн грн, то чи можна оголошувати переговорну процедуру на додаткові роботи на 5 млн грн)?

Єдине обмеження щодо суми додаткових аналогічних робіт чи послуг, яке містить Закон, це те, що вартість таких робіт та послуг не повинна перевищувати 50 відсотків саме ціни основного договору про закупівлю, але із урахуванням змін, внесених до нього.

Враховуючи вищевикладене, радимо замовникам застосовувати переговорну процедуру закупівлі згідно з пунктом 5 частини 2 статті 40 Закону за таких умов:

  1. основний договір про закупівлю повинен бути укладений за результатами проведення тендеру, тобто конкурентної процедури закупівлі (конкурентна процедура закупівлі — здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу (частина 13 статті 1 Закону);
  2. додаткові роботи чи послуги повинні бути аналогічними;
  3. закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг повинна бути здійснена у того самого учасника;
  4. з моменту укладання основного договору про закупівлю не пройшло трьох років;
  5. вартість робіт та послуг (по одному чи декількох договорах за результатами переговорної процедури закупівлі) не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю;
  6. 50 відсотків вартості додаткових аналогічних робіт чи послуг відраховується від остаточної (кінцевої) вартості основного договору про закупівлю з урахуванням змін, внесених до нього (у разі наявності);
  7. має бути належне обґрунтування. Відповідно до частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.

Більше статей за темою — мна порталі RADNUK.COM.UA:

Закупівля робіт

Публікації, тематикою яких особливості здійснення закупівель робіт

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО