Розпорядникам коштів місцевого бюджету планують збільшити поріг для спрощених закупівель

Редакція
2715
25 Січня 2022
Розпорядникам коштів місцевого бюджету планують збільшити поріг для спрощених закупівель
2715
25 Січня 2022

Черговий законопроєкт про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» зареєстровано Урядом 21.01.2022 за номером 6537 (далі — Законопроєкт). Цього разу пропонується збільшити поріг для застосування спрощених закупівель до 500 тисяч гривень включно, але тільки для певних предметів закупівлі та за певних умов. Щоб проаналізувати запропоновані зміни, розглянемо Таблицю.

Таблиця

Чинна норма Закону

Запропоновані зміни

Запропонована зміна № 1

Стаття 1. Визначення основних термінів

1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:

28) спрощена закупівля — придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону;

Стаття 1. Визначення основних термінів

1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:

28) спрощена закупівля — придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону, а також у випадках, передбачених частиною одинадцятою статті 3 цього Закону;

Запропонована зміна № 2

Стаття 3. Сфера застосування Закону

2. Замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом.

Норма відсутня

Стаття 3. Сфера застосування Закону

2. Замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом.

11. У разі придбання замовником за рахунок коштів бюджетів місцевого самоврядування товарів, робіт і послуг, визначених цією частиною, вартість яких не перевищує 500 тисяч гривень, застосовуються процедури закупівлі, передбачені статтею 14 цього Закону.

До таких товарів, робіт і послуг відносяться:

  • паливних та мастильних матеріалів, природного газу, електричної та теплової енергії, вугілля та інших видів твердого палива виключно для потреб функціонування  установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери, що перебувають у комунальній власності, та у разі, якщо  у замовника виникла нагальна потреба здійснити додаткову закупівлю на строк не більше 6 місяців. Цей абзац не застосовується у випадку, передбаченому статтею 40 цього Закону щодо укладення договору з постачальником «останньої надії» на постачання електричної енергії або природного газу;
  • харчових продуктів виключно для потреб функціонування  установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери, що перебувають у комунальній власності. При цьому,  якщо було подано дві та більше пропозиції, перевага надається тому учаснику, який зареєстрований на території відповідної територіальної громади, за умови, що ціна за одиницю товару не перевищує 10 відсотків, порівняно з іншим учасником;
  • послуг з підвезення до закладів освіти та у зворотному порядку;
  • послуг з розробки проектно-кошторисної документації, необхідної для проведення поточного ремонту будівель та споруд, що перебувають у комунальній власності.

Коментар: і тут розпочинається найцікавіше. Перше запитання, що виникає, таке: про яку процедуру закупівлі, що передбачена статтею 14 Закону, йдеться, якщо спрощена закупівля не є процедурою закупівлі (усі процедури закупівлі визначені статтею 13 Закону, а саме: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог, переговорна процедура закупівлі)? Отже, перше, що необхідно виправити у даному Законопроєкті, — це виключити слово «процедури».

Які ж предмети закупівлі підпадають під такі виключення та за яких умов?

1.       Якщо  у замовника виникла нагальна потреба здійснити додаткову закупівлю на строк не більше 6 місяців і вартість таких предметів закупівлі не перевищує 500 тисяч гривень, замовник застосовує спрощену закупівлю:

  • паливних та мастильних матеріалів;
  • природного газу;
  • електричної та теплової енергії;
  • вугілля та інших видів твердого палива виключно для потреб функціонування установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери, що перебувають у комунальній власності.

Важливо зазначити, що дані виключення не застосовуються у випадку, передбаченому статтею 40 Закону, щодо укладення договору з постачальником «останньої надії» на постачання електричної енергії або природного газу.

2.       Обмеження та уточнення щодо нагальної потреби або щось на кшталт того відсутні, тож замовник має право провести спрощену закупівлю при закупівлі товарів, вартість яких є меншою за 500 тисяч гривень:

  • харчових продуктів виключно для потреб функціонування установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери, що перебувають у комунальній власності.

Цікавим є те, що у разі, якщо у спрощеній закупівлі було подано дві та більше пропозиції, перевага надається тому учаснику, який зареєстрований на території відповідної територіальної громади, за умови, що ціна за одиницю товару не перевищує 10 відсотків, порівняно з іншим учасником.

3.       У даному пункті йдеться про послуги з підвезення до закладів освіти та у зворотному порядку. Окремих умов, окрім вартості предмета закупівлі, який не має перевищувати 500 тисяч гривень, Законопроєкт не передбачає.

4.       Також про послуги, але з розробки проєктно-кошторисної документації, необхідної для проведення поточного ремонту будівель та споруд, що перебувають у комунальній власності. Окремих умов, окрім вартості предмета закупівлі, який не має перевищувати 500 тисяч гривень, Законопроєкт не передбачає.

Важливо: Законопроєкт передбачає, що вартість предмета закупівлі не має перевищувати 500 тисяч гривень. Тобто може дорівнювати 500 тисячам гривень, але не перевищувати.

Запропонована зміна № 3

Стаття 4. Планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель

2. У річному плані повинна міститися така інформація:

5) вид закупівлі та орієнтовний початок проведення:

  • процедура закупівлі — для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт — 1,5 мільйона гривень;
  • процедура закупівлі — для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт — 5 мільйонів гривень;
  • спрощена закупівля — для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт — 1,5 мільйона гривень;
  • спрощена закупівля — для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 1 мільйон гривень, а робіт — 5 мільйонів гривень;

Норма відсутня

  • договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель — для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, у разі здійснення закупівлі відповідно до частин третьої та сьомої статті 3 цього Закону;
  • договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель — для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, у разі здійснення закупівлі відповідно до частин третьої та сьомої статті 3 цього Закону;

Стаття 4. Планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель

2. У річному плані повинна міститися така інформація:

5) вид закупівлі та орієнтовний початок проведення:

  • процедура закупівлі — для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт — 1,5 мільйона гривень;
  • процедура закупівлі — для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт — 5 мільйонів гривень;
  • спрощена закупівля — для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт — 1,5 мільйона гривень;
  • спрощена закупівля — для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 1 мільйон гривень, а робіт — 5 мільйонів гривень;
  • спрощена закупівля — у разі здійснення закупівлі відповідно до частини одинадцятої статті 3 цього Закону;
  • договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель — для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, у разі здійснення закупівлі відповідно до частин третьої та сьомої статті 3 цього Закону;
  • договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель — для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, у разі здійснення закупівлі відповідно до частин третьої та сьомої статті 3 цього Закону;

Як зазначається у пояснювальній записці до Законопроєкту, його метою є «розширення можливостей застосування спрощеної процедури закупівель за рахунок коштів бюджетів місцевого самоврядування насамперед та виключно для потреб функціонування установ та закладів охорони здоров’я, освіти та соціальної сфери».

Отже, направлені ці зміни на покращення або навпаки — покаже тільки практика, тож чекаємо на рішення Уряду щодо даного Законопроєкту. Слідкуйте за порталом RADNUK.COM.UA та дізнавайтеся першими про всі події у публічних закупівлях!

Також читайте на порталі RADNUK.COM.UA:

  1. Зміни до Закону щодо удосконалення процедур оплати інституційної акредитації, акредитації освітніх програм закладів вищої освіти
  2. Проєкт Закону про внесення змін до пункту 3 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» № 6416 від 10.12.2021 передано до профільного комітету
  3. Черговий законопроєкт про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі»

Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: «Спрощена закупівля як новий спосіб придбання товарів, робіт та послуг»

Проєкти НПА

Саме тут закупівельна спільнота дізнається про зміни в нормативно-правових актах, які стосуються публічних закупівель та які плануються до затвердження Урядом.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО