Задоволена скарга — це механізм впливу учасника на дії або бездіяльність замовника та можливість стати переможцем процедури закупівлі. Як відомо, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) розглядає скарги попри воєнну агресію РФ проти України.
Про найпоширеніші порушення / помилки учасників та замовників процедур закупівель у 2021 році читайте у матеріалі «АМКУ про найпоширеніші помилки в закупівлях 2021 року». Антимонопольний комітет України оприлюднив підсумковий звіт за 2021 рік, згідно з яким Колегія розглянула за минулий рік понад 14 тисяч скарг, при цьому задоволених / частково задоволених скарг було більше 10 тисяч. Доходимо висновку, що більшості скаржникам вдається відстояти свої інтереси в Колегії.
Сьогодні ми пропонуємо зразок скарги, який розроблений з огляду на реально подану скаргу, яку Колегія задовольнила, ба більше, Антимонопольний комітет України акцентував увагу закупівельної спільноти, зокрема, на цьому рішенні у своєму звіті за минулий рік.
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Розглянемо реальний приклад відкритих торгів за оголошенням UA-2021-01-09-000053-c. Вимагався досвід виконання аналогічних договорів (з поставки лісоматеріалів хвойних порід) саме у вугільній галузі. Колегія встановила дискримінаційність такої умови тендерної документації стосовно скаржника та зобов’язала замовника внести відповідні зміни...