Нотатки закупівельника: дещо з оскарження від 26.06.2021

Ганна Довгая
1375
23 Липня 2021
Нотатки закупівельника: дещо з оскарження від 26.06.2021
1375
23 Липня 2021

Несправедливість — це те, що заважає мені жити на свій розсуд.
Семюел Батлер

Зі змінами до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) від 26.06.2021 зазнала фактичного оновлення стаття 18 Закону, що регулює порядок оскарження процедур закупівлі. У зв’язку з цим занотуємо наступне:

  1. Редакція Закону від 26.06.2021 чіткіше врегульовує питання строків подання скарг, адже у попередньому періоді багато скарг не розглядалися по суті через те, що скаржники неправильно трактували строки оскарження.

    Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до Органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за 4 дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.

    Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за чотири дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

    Після закінчення строку, встановленого для подання скарг, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом 10 днів з моменту оприлюднення таких змін на вебпорталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за 4 дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін. Більш детально читайте у статті «Оскарження процедур закупівель: нові правила з 26.06.2021».
  2. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом зі скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження / докази. Втім докази потрібні й при оскарженні прийнятих рішень АМКУ. Тобто оскаржуючи рішення Колегії до суду, варто пам’ятати, що відповідно до частини 4 статті 161 КАСУ позивач зобов’язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази, позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів). Більше у статті «Оскарження рішення Колегії до суду: нюанси та рекомендації».
  3. Пунктом 5 частини 8 статті 40 Закону встановлено, що переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів — в окремих випадках) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Однак зміни, внесені до Закону, не охоплюють пункт 5 частини 8 статті 40 Закону, а отже, не призупиняють строки, встановлені для відміни переговорної процедури закупівлі.
  4. Враховуючи, що Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» набрав чинності 26.06.2021, то під час проведення та участі у публічних закупівлях замовники й учасники мають керуватися Законом у редакції від 26.06.2021, зокрема в частині оскарження процедур закупівель. Додатково читайте: «Оголошено закупівлю без урахування змін, внесених до Закону з 26.06.2021: дії замовника».

Приклад скарги на рішення замовника після оцінки тендерних пропозицій можна скачати на порталі RADNUK.COM.UA за посиланням.

До речі, якщо вам цікава практика Органу оскарження щодо нецінових критеріїв, переходьте за цим посиланням. А ще більше аналізу рішень АМКУ в електронній книзі «Збірник рішень АМКУ, як Органу оскарження».

Цікавий факт зі статті «Моніторинг і скарга одночасно: чому, навіщо і що робити?»: якщо в ЕСЗ оприлюднюється реєстраційна картка скарги до АМКУ, то Держаудитслужба поступається й не розпочинає моніторинг, а вже розпочатий зупиняє до прийняття рішення Органом оскарження. Відновлюється такий моніторинг лише в частині, що не стала предметом розгляду по суті з боку АМКУ.

Практика АМКУ

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО