Зразок скарги на рішення замовника після оцінки тендерних пропозицій

Редакція
9367
13 Квітня 2021
Зразок скарги на рішення замовника після оцінки тендерних пропозицій
9367
13 Квітня 2021

Ви взяли участь у тендері, а замовник вас безпідставно відхилив або визнав переможцем учасника, у якого наявні помилки та невідповідності? Сьогодні розглянемо, як правильно скласти скаргу на рішення, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, та запропонуємо зразок такої скарги.

Насамперед пропонуємо ознайомитися із показовими помилками, яких припускаються учасники при складанні скарг, на порталі RADNUK.COM.UA у статті «ТОП-3: помилки при складанні скарг». Нагадаємо, що порядок оскарження процедур закупівлі визначений статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

Подання скарги до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) у спрощеній / допороговій закупівлі Законом не передбачено.

Строки подання скарги

На етапі «прекваліфікації» (для так званих міжнародних закупівель) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, таких як допущення / недопущення учасника до аукціону, подаються протягом 5 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій.

На етапі «кваліфікація» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

Вартість подання скарги

Оскарження рішень замовника щодо кваліфікації переможця або дискваліфікації коштує 0,6 % від очікуваної вартості закупівлі. Якщо закупівля багатолотова, то вартість розраховується від очікуваної вартості лота (але не менше 3 тис. грн і не більше 170 тис. грн). Плата за скаргу розраховується електронною системою закупівель (далі — ЕСЗ) автоматично й округлюється до наступних 10 гривень. Скарга буде зареєстрована, лише коли оплата за скаргу надійде на рахунок ДП «Прозорро». Не відкладайте подання скарги та оплату на останній момент, оскільки для зарахування коштів на рахунок ДП «Прозорро» може знадобитися 3 робочі / банківські дні.

 Зміст скарги та приклад для застосування

Приклад скарги містить інформацію, передбачену частиною 5 статті 18 Закону у повному обсязі. Враховуємо наступне:

  1. звертаємо увагу на реквізити скарги. Назва замовника вказується правильно, бажано повністю, без скорочень;
  2. вказуючи найменування, місце проживання (місцезнаходження) скаржника, потрібно так само зазначати повне найменування та адресу, за якою скаржник саме зареєстрований відповідно до установчих документів;
  3. підстави подання скарги повинні бути складені чітко та по суті, так само як і фактичні обставини, що можуть це підтвердити. Скаржник повинен довести, яким чином рішення, дії чи бездіяльність замовника порушили його права та законні інтереси, та чим дії замовника суперечать законодавству у сфері публічних закупівель;
  4. скаржник має чітко встановити вимоги та обґрунтувати їх, враховуючи чинне законодавство. Доцільним буде додати до скарги документи, які зможуть довести незаконний характер дій чи бездіяльності замовника. Небажано наводити факти, які скаржник не може довести, або власні роздуми скаржника;
  5. вимоги та їх обґрунтування повинні бути чіткими й аргументованими. Вимагати від Колегії визнати скаржника переможцем недоречно, адже Колегія не має таких повноважень. Колегія може постановити скасувати рішення замовника про відхилення учасника або про визнання переможцем учасника, який не відповідає вимогам;
  6. до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (у т. ч. у pdf-форматі), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
  7. для задоволення скарги скаржника не зайвим буде вивчити та проаналізувати аналогічні скарги колег, щодо яких Колегія прийняла позитивне рішення. Наразі зручний функціонал пошуку скарг за заданою тематикою пропонують модулі «Clarity App», «bi.prozorro.org» та деякі авторизовані електронні майданчики.

Приклад скарги на рішення, дії чи бездіяльність замовника після оцінки тендерних пропозицій.

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику