Нотатки закупівельника: зміни до Закону про закупівлі з 26.06.2021

Ганна Довгая
3421
9 Липня 2021
Нотатки закупівельника: зміни до Закону про закупівлі з 26.06.2021
3421
9 Липня 2021

26.06.2021 набрав чинності ряд численних змін до профільного закону кожного гравця закупівельного ринку — Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), тому до нотатків пропонуємо таке:

  1. з 26.06.2021 закупівля лізингу є послугами в розумінні Закону, тому замовники мають проводити відповідні закупівлі, зважаючи на вартісні межі, визначені Законом, а не укладати «прямі» договори. Також послуги, допоміжні до фінансових послуг, підпадають під дію Закону: якщо раніше замовники закуповували, наприклад, відкриття та ведення поточних рахунків без застосування Закону, то з 26.06.2021 така закупівля має проводитися відповідно до норм Закону;
  2. період уточнення у спрощеній закупівлі розпочинається з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель та має становити не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель;
  3. кінцевий строк подання пропозиції у спрощеній закупівлі розпочинається з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю та має становити не менше двох робочих днів. Як проводити спрощені закупівлі з огляду на зазначені зміни, читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Алгоритм проведення спрощеної закупівлі з 26.06.2021».

Про вищевикладені нововведення та абсолютно усі зміни читайте в статті «Зміни до Закону України „Про публічні закупівлі“».

Окремо зауважимо, що:

  • у замовника з’являється обов’язок документально підтверджувати відсутність конкуренції з технічних причин під час закупівлі без застосування порядку проведення спрощеної закупівлі. Анастасія Матвійчук у статті «Допороги без спрощених закупівель: мініаналоги переговорної процедури» зазначала: «Відсутність конкуренції може бути підтверджена інформацією згідно зі Зведеним переліком природних монополій, який публікує Антимонопольний комітет України, довідкою місцевої торгово-промислової палати чи навіть результатами ринкового дослідження самої уповноваженої особи тощо»;
  • замовник має звітувати про виконання договору про закупівлю, зокрема, з дня закінчення строку дії договору про закупівлю, але за умови, що такий договір про закупівлю виконаний сторонами. Прикладом може слугувати ситуація, коли строк дії договору про закупівлю закінчився, але ведеться претензійна робота. Більше щодо даного випадку читайте у статті «Ведеться претензійна робота. Оприлюднюємо звіт про виконання договору про закупівлю чи ні?»;
  • поява поняття «Комісії» не скасовує наявність Колегій як органу Антимонопольного комітету України. І адміністративні колегії Антимонопольного комітету України, і Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є органами Антимонопольного комітету України. Про всі нюанси оскарження публічних закупівель з 26.06.2021 читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статті «Оскарження процедур закупівель: нові правила з 26.06.2021».

Долучайтеся для обговорення всіх можливих закупівельних питань до телеграм-каналу «ПоРадник у сфері публічних закупівель». Група для обговорення!

Уповноважена особа

Публікації, тематикою яких є особливості організації закупівельної діяльності замовника

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО